The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - opis gry
The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard to osadzone w otwartym świecie RPG wyprodukowane przez Bethesda Game Studios i wydane przez Bethesda Softworks 26 czerwca 2012 roku na Xbox 360, 2 sierpnia 2012 na PC z systemem Windows i 26 lutego 2013 roku na świecie (dzień później na terenie Europy) na PlayStation 3. Wersja na PC na terenie Polski, dzięki Cenega Poland, pojawiła się 2 listopada 2012 roku.
Tytuł ukazał się także na PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch jako część The Elders Scrolls V: Skyrim Special Edition.
Produkcja jest dodatkiem wymagającym wersji podstawowej. Nie zmienia on założeń wersji podstawowej, czyli jest RPG-iem, gdzie ważnym elementem jest eksploracja, a tylko je rozbudowuje o nowe elementy jak np. lokacje czy nowe mechaniki. Dodaje też nową, niepowiązaną z podstawową wersją, linię fabularną z którą gracz może zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziany jest konflikt między pradawnym lordem wampirów Harkonem a tytułowym zakonem Świtu. Lord, korzystając z mocy Zwojów Starszych chce zakończyć, jak to on określił, "Tyranię Słońca", wskutek czego zapanowałaby wieczna ciemność, dzięki czemu wampiry będą mogły korzystać z pełni mocy. Zakon Świtu natomiast planuje ze wszelkich sił do tego nie dopuścić. Gracz staje więc po jednej ze stron (co daje pewne korzyści) i stara się wraz z nowymi współpracownikami pokonać drugą stronę konfliktu.
Produkcja spotkała się z chłodnym jak na uniwersum przyjęciem zyskując noty na średnim poziomie 66 procent (PC), 73 (Xbox 360) i 79 (PlayStation 3). Najczęściej krytykowano stosunek nowej zawartości do ceny i to, że niezbyt rozszerzała ona uniwersum The Elder Scrolls V: Skyrim.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych