Metroid Prime

Metroid Prime

Ocena wg platformy:

GC 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Retro Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
17.11.2002
Europa:
21.03.2003
Polska:
21.03.2003
Producent:
Retro Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
17.11.2002
Europa:
21.03.2003
Polska:
21.03.2003

Metroid Prime - opis gry

Metroid Prime jest grą przygodową z widokiem z perspektywy pierwszej osoby stworzoną przez Retro Studios i wydaną przez Nintendo w marcu 2003 roku na konsolę GameCube. Gra weszła również w skład Metroid Prime Trilogy, które ukazało się w roku 2009 na Nintendo Wii.

Fabuła Metroid Prime pełni marginalną rolę, będąc tylko pretekstem do rozpoczęcia zmagań. Główną bohaterką produkcji Retro Studios jest bliżej nieznana dziewczyna o imieniu Samus. Jej głównym zadaniem jest bezzwłoczna walka z kosmicznymi piratami oraz innymi straszliwymi kreaturami zamieszkującymi planetę osobliwego układu Słonecznego. Piękna protagonistka cały czas porusza się w specjalnie stworzonym do walki kombinezonie. Jest on wyposażony w jedną broń palną, która okazuje się być wielofunkcyjnym narzędziem. Dzięki niemu bohaterka może np. przeistoczyć się w toczącą się kulę (tzw. Morph Ball) i tym sposobem dostać się w niedostępne normalną drogą miejsca. Warto zauważyć, że mimo tego, iż Prime jest piątą odsłoną serii Metroid, to jest to pierwsza część cyklu, w której gracz śledzi akcję z perspektywy pierwszej osoby. Jeśli chodzi o sposób prezentowania akcji, jest to przykład marki, w której na przestrzeni lat zaszły największe zmiany.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mimo że gracz śledzi akcję z widoku z oczu bohaterki, produkcje Retro Studios nie są typowymi współczesnymi strzelaninami, gdyż pełno jest w nich eksploracji, a także sekcji platformowych. Rozgrywka polega głównie na przemierzaniu galaktyki w poszukiwaniu nowych gadżetów, które możemy wykorzystać w zwiedzonych wcześniej miejscówkach. Najważniejszym jest specjalny skaner, zbierający informacje o widzianych przedmiotach, służący też do otwierania niektórych drzwi. Ponadto potrafi wydobywać zapis dzienników osobistych ze skafandrów poległych żołnierzy, dzięki czemu zyskujemy dodatkowe informacje o tym co się stało, a także przydatne szczegóły. Drugą najważniejszą funkcją kostiumu jest broń. Bez niej Samus nie mogłaby się obyć, zwłaszcza że przydaje się nie tylko do walki z wrogiem, ale również otwierania drzwi, niszczenia skrzyń (można w nich znaleźć dodatkową energię, amunicję, itp.) oraz torowania sobie drogi przez różne mechanizmy. Uzbrojenie podstawowe stanowi karabin impulsowy, który przy dłuższym przytrzymaniu klawisza strzału, generuje znacznie potężniejszy strzał. Oprócz tego posiadamy również wyrzutnie rakiet (także kierowane), bomby, itp.

Metroid Prime charakteryzuje się znakomitą grafiką. Wszystko stworzone jest z dużą dbałością o szczegóły, dotyczy to zarówno wnętrz budowli, jak i otwartego terenu. Równie dobrze wypada oprawa audio.

Wideo - Metroid Prime

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper