Diablo 4 miało czerpać garściami z Dark Souls. Blizzard anulował duży dodatek do Diablo 3
Blizzard ma spore problemy z uniwersum Diablo, jednak niedogodności nie rozpoczęły się podczas prezentacji Diablo Immortal na BlizzConie. Studio od dobrych kilku lat rozwija Diablo 4, jednak korporacja ma spory problem z nowym tytułem.
Blizzard chciał zaprezentować Diablo 4 na BlizzConie, jednak w ostateczności zobaczyliśmy wyłącznie Diablo Immortal. Jason Schreier postanowił zbadać temat i porozmawiał z 11 byłymi i aktualnymi twórcami Diablo – w rezultacie poznaliśmy prawdę o problemach tego IP.
Diablo 4 miało jednak pojawić się na BlizzConie. Firma „starała się” zaprezentować grę
Diablo 4 znajduje się w produkcji od końcówki 2013 / początku 2014 roku. Pierwotnie Blizzard pracował nad drugim, dużym dodatkiem do Diablo 3, jednak w tamtym czasie gra nie była wielbiona przez fanów uniwersum, więc zdecydowano się porzucić projekt i przygotować następną część z tej serii.
Twórcy postanowili skorzystać z sukcesu Dark Souls i Diablo 4 miało oferować wiele wyzwań, poziom trudności miał zostać znacząco podwyższony, akcję obserwowalibyśmy z trzecioosobowej kamery, a całość była określona jako „gotycka gra akcji”. Produkcja nie otrzymała aprobaty, więc po około dwóch latach rozwoju zdecydowano się odłożyć projekt i rozpocząć prace od nowa.
Wtedy to doszło do przetasowania w zespole – Josha Mosqueira (reżyser Diablo 3) został zastąpiony przez Luisa Barrię (od 13 lat pracuje w Blizzardzie), a Diablo 4 powróciło do podstaw uniwersum. Teraz deweloperzy rozwijają grę z izometryczną kamerą, ale zastosowano tutaj nowy styl artystyczny – Blizzard zdecydował się zastąpić kolorową oprawę Diablo 3 na bardziej mroczną, realistyczną, „obrzydliwą” wersję.
Jeszcze na początku roku zespół był gotowy do zaprezentowania Diablo 4 na BlizzConie, jednak dosłownie w ostatnim momencie podjęto decyzję o pokazaniu wyłącznie Diablo Immortal. Na wydarzeniu mieliśmy zobaczyć grywalną wersję demonstracyjną – warto przy tym podkreślić, że pierwsze opinie dotyczące „mrocznego Diablo” są bardzo pozytywne. Aktualnie trudno powiedzieć, czy jednocześnie z wersją na PC otrzymamy edycje na konsole.
Dlaczego w tej sytuacji nie zobaczyliśmy produkcji na BlizzConie? Diablo 4 znajduje się w początkowej fazie rozwoju i nie powinniśmy liczyć na premierę przed 2020 rokiem... To optymistyczna wersja, ponieważ premiera może odbyć się znacznie później. Nadal nie podjęto decyzji dotyczących wielu ważnych elementów (w tym rozgrywka sieciowa i monetyzacja), jednak wśród planów pojawiają się małe systemy znane z gier MMO, takie jak HUB, w którym mogliby się spotykać gracze przed rozpoczęciem zadania.