Standardem dla PlayStation 5 i Xbox Anaconda nie będzie podobno 4K/60 fps. Twórcy mają stawiać na 1080p
Sony oraz Microsoft wciąż nie podają konkretów dotyczących nowej generacji, ale nie wszyscy deweloperzy oczekują od urządzeń rozgrywki w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę. Jeden z weteranów branży uważa, że standardem nadal będzie 1080p.
Marc-André Jutras miał okazję rozwijać wielkie tytuły dla Activision oraz Ubisoftu, ale od pewnego czasu deweloper zajmuje się przygotowaniem Hellpoint. Gra zmierza jeszcze na aktualną generację, ale mężczyzna rozmyśla już o kolejnych sprzętach.
Sony „planuje przyszłość”. Firma rozsyła ankiety
Deweloper mógł już słyszeć pierwsze informacje dotyczące PlayStation 5 oraz Xbox Anaconda i jego zdaniem standardem dla obu urządzeń nie będzie rozgrywka w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę. Twórcy mają skupić się na uzyskaniu jak najlepszych wrażeń przy 1080p i 60 fps.
Problemem w tym wypadku jest wygenerowanie 8 mln pikseli – teraz twórcy muszą zająć się renderowaniem zaledwie 2 mln, a nawet w tej sytuacji pojawiają się problemy. Zdaniem Jutrasa deweloperzy mają chętniej pracować nad klatkami, ponieważ nie możemy zapomnieć, że nadal wielu graczy nie może pozwolić sobie na odpowiednie telewizory 4K.
Next-geny bez problemu poradzą sobie z 4K (w końcu już ta generacja oferuje taką rozgrywkę), ale zdaniem przedstawiciela Cradle Games nadal z taką jakością obrazu będą wiązały się pewne ograniczenia związane z płynnością animacji.
W sumie trudno trochę uwierzyć w słowa dewelopera odpowiedzialnego za Hellpoint, jednak może dodatkowa moc, którą zaoferuje między innymi PlayStation 5 zostanie wykorzystana w inny sposób? Mam nadzieję, że przekonamy się już w tym roku.