Metro Exodus powstało na autorskim 4A Engine. Twórcy opowiadają o przygotowaniu gry

4A Games kontynuuje prezentowanie Metro Exodus. Deweloperzy wykorzystali do produkcji gry autorski silnik i dzięki tej decyzji zespół otrzymał pełną kontrolę nad przygotowywanym światem. Studio postanowiło opowiedzieć o 4A Engine.
Metro Exodus powstawało przez pięć lat. W tym czasie deweloperzy starali się zrealizować koncepcję przygotowaną przez Dmitrija Glukhovskiego – autor uniwersum Metro stworzył dokładny plan na trzecią grę, z którą zmierzyli się deweloperzy z 4A Games.
Metro Exodus bez tajemnic. Zwiastun pokazuje ogromne możliwości personalizacji karabinów




Metro Exodus oferuje znaczące rozbudowanie względem poprzednich produkcji, ponieważ bohater trafia teraz do czterech dużych, otwartych lokacji, w których może wykonywać zróżnicowane misje. Twórcy rozwinęli w zasadzie każdy aspekt gry i było to możliwe dzięki postawieniu na własny silnik.
4A Games rozwija 4A Engine od 2010 roku. Silnik został przygotowany przez deweloperów, którzy postanowili odejść z GSC Game World przed samą premierą S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl.
4A Engine został wykorzystany już do Metro 2033, ale od tego czasu autorzy znacząco rozwinęli technologię i dodali wiele elementów, dzięki którym Metro Exodus wygląda pięknie. Twórcy mogli również bez najmniejszego problemu rozwijać silnik i przygotowywać niezbędne systemy oraz mechaniki.
Pewną ciekawostką na pewno jest fakt, że w swoim czasie 4A Games zostało oskarżone o kradzież technologii – zdaniem twórców S.T.A.L.K.E.R-a 4A Engine nie był autorskim projektem, a zmodyfikowaną wersję X-Ray. Autorzy zaprzeczyli tym oskarżeniom i zaznaczyli, że przeniesienie X-Ray na konsole byłoby niezwykle trudne.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Metro Exodus.