Metro Exodus. Porównanie grafiki i wydajności ray tracingu w 4K

Gry
1879V
Metro Exodus. Porównanie grafiki i wydajności ray tracingu w 4K
Paweł Musiolik | 14.02.2019, 14:36

Metro Exodus to kolejny PC-towy tytuł, który w pełni wspiera technologię RTX i DLSS na nowych kartach NVIDII. Jak wypada produkcja 4A Games w porównaniu i czy widać jakiekolwiek różnice?

Pierwsze pokazy technologii ray tracingu w trach nie napawały optymizmem. Jednak optymalizacja sterowników NVIDII połączona z dopracowaną implementacją w grach pokazywały, że coś z tego może być.

Dalsza część tekstu pod wideo

Metro Exodus ocenione. Nie wszyscy recenzenci są zachwyceni

Metro Exodus jest kolejnym po Battlefieldzie 5 tytułem, który możemy stawiać jako flagowy przykład zastosowania dwóch technologii - ray tracingu oraz DLSS. Autorzy z 4A Games faktycznie do tematu podeszli z należytą starannością, co pokazuje porównanie wideo.

Włączenie ray tracingu w rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawieniach to spadek rzędu kilkunastu klatek na sekundę. Jednak gdy odpalimy dodatkowo DLSS, to spadków żadnych nie zauważymy, a jakość oświetlenia znacząco się podniesie. Co ciekawe, włączenie samego DLSS daje nam skok o 10-12 klatek na sekundę.

Trzeba przyznać, że tak jak Battlefield 5 radził sobie do tej pory średnio z implementacją nowej technologii NVIDII, tak Metro Exodus wypada tutaj znacznie lepiej.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Metro Exodus.

Źródło: własne

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper