Mortal Kombat 11 działa na Unreal Engine 3
Jeszcze przed zapowiedzią Mortal Kombat 11, plotki mówiły o tym, że ekipa Netherrealm przesiadła się wreszcie na Unrea Engine 4. Okazuje się jednak, że to nie jest prawdą.
Netherrealm Studios od poprzedniej generacji konsol, w swoich bijatykach korzysta z Unreal Engine 3, który jest modyfikowany na bieżąco, zależnie od potrzeb. Skok jakościowy między Injustice, a Mortal Kombat X był znaczący.
Mortal Kombat 11 z nowymi postaciami! Powracają ulubieńcy
Równie imponująco wyglądała grafika w Injustice 2, które nadal działało na - ciężko to ukryć - dosyć starym silniku. Dlatego gdy pierwsze plotki mówiły o przejściu na Unreal Engine 4, niektórzy już rozmyślali o tym, ile deweloperzy wycisną z lepszych narzędzi.
Okazuje się jednak, że Mortal Kombat 11 nadal tworzone jest na UE3, które oczywiście zostało jeszcze mocniej stuningowane, by nie pokazywać oznak starzenia się. I po tym, co zobaczyliśmy na oficjalnych materiałach - kunszt techniczny deweloperów może robić na nas spore wrażenie.
Ten przykład pokazuje też idealnie, że mniej ważne są narzędzia i silnik, a więcej do powiedzenia ma to, kto z tego korzysta. Co dla większości jest czymś oczywistym, ale nadal można napotkać dyskusje kręcące się wokół silnika, a nie tego, kto i jak z niego korzysta.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Mortal Kombat 11.