Aaryn Flynn, były dyrektor generalny BioWare, twierdzi, że nadchodzi renesans RPG

Gry
1992V
Aaryn Flynn, były dyrektor generalny BioWare, twierdzi, że nadchodzi renesans RPG
Enkidou | 22.04.2019, 11:52

Aaryn Flynn, były dyrektor generalny studia BioWare, który ma na koncie m.in. serię Mass Effect, twierdzi, że znajdujemy się w przededniu renesansu RPG. I wraz ze studiem Improbable pracuje on obecnie nad nową grą, która ma się do tego powyższego przyczynić.

Aaryn Flynn w rozmowie z serwis PC Games Insider poruszył wątek współczesnych gier RPG i nowego tytułu, nad którym pracuje wraz ze studiem Improbable. Ekipa składa się m.in. z byłych pracowników Capcom, BioWare czy Ubisoftu. Obecnie zatrudnia ich ponad czterdziestu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Crytek pracuje nad nowym tytułem AAA. Firma skorzysta z chmury

Flynn, jak wynika z jego wypowiedzi, nie jest do końca zadowolony z obecnego stanu RPG. Zdaniem jego i jego współpracowników współcześni przedstawiciele tego gatunku nie dają zbyt wiele możliwości prawdziwego "odgrywania roli" - pójścia, gdzie dusza zapragnie, wielu opcji dialogowych czy możliwości dokonywania prawdziwych wyborów rzutujących w istotny sposób na rozgrywkę/fabułę. Jak jednak zaznacza, widzi, że przyszłość rysuje się w jaśniejszych barwach.

RPG to gatunek, który -- tak mi się wydaje -- czeka renesans. Zbyt wielu ludzi rozwodniło to, czym jest on w rzeczywistości. [Jednocześnie] Jest [też] wiele zespołów, które kreują doznania, jak Larian [seria Divinity], i biorę je sobie za inspirację. Pytam siebie: jak można by to zrobić w multiplayerze? Co mógłby zrobić w tym przypadku? Bardzo dużo o tym rozmawiamy, ale koniec końców chodzi o to, by dać radość graczom i możliwość zrobienia czegoś, czego nie robili wcześniej.

Nowy eRPeG, nad którym pracuje Flynn, ma być powrotem do starych dobrych czasów. Z drugiej strony będzie to gra sieciowa, ale nie MMO. Przy produkcji wykorzystywany jest silnik SpatialOS mający znacząco ułatwiać implementację rozwiązań związanych z rozgrywką wieloosobową. Herman Narula, szef Improbable, tak wypowiadał się na ten temat dla Game Informera:

SpatialOS to nie rozwiązanie dla MMO. Jesteśmy [silnik jest autorstwa Improbable] rozwiązaniem poszerzającym słownik multiplayera. Mówiłem Aarynowi: pomyślmy, jak sprawić, żeby gracze mieli do powiedzenia więcej na temat tego, co tworzymy razem.

Nowy RPG jest wciąż na wczesnym etapie prac, ale Flynn ma nadzieję, że da on graczom prawdziwe poczucie satysfakcji z powodu własnych osiągnięć.

Źródło: własne

Komentarze (41)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper