Sony tłumaczy współpracę z Microsoftem. Firma potrzebuje odpowiedniej technologii

Gry
1866V
Sony tłumaczy współpracę z Microsoftem. Firma potrzebuje odpowiedniej technologii
Wojciech Gruszczyk | 22.05.2019, 07:00

Japońska korporacja dostrzega potrzebę zmiany w branży i zamierza odpowiednio reagować. To najwidoczniej nie jest dobry moment na budowanie całej infrastruktury, więc właśnie z tego powodu między innymi Sony decyduje się na współpracę z Microsoftem. Amerykanie w ostatnich latach wykonali odpowiednią pracę i teraz mogą czerpać z niej duże korzyści.

Nawiązanie współpracy pomiędzy Microsoftem oraz Sony było szokującą wiadomością dla wielu, jednak trzeba pamiętać, że obie firmy dopiero rozpoczęły dyskusje. Sony jest jednak pewne, że Amerykanie posiadają cenną technologię, która pozwoli im dotrzeć do nowych graczy.

Dalsza część tekstu pod wideo

PlayStation 5 stawia na Wsteczną Kompatybilność. Sony tłumaczy współpracę z Microsoftem

Phil Spencer już w ubiegłym roku podkreślał, że jego korporacja przez lata rozwijała zaplecze, by móc w odpowiedni sposób podejść do streamingu. Microsoft podobno już na początku aktualnej generacji chciał zaoferować graczom „stream box”, ale na ostatniej prostej zrezygnowano z tego urządzenia. Następnie przejęto kolejne firmy, by zdobyć technologię, która może w pełni zminimalizować opóźnienia w rozgrywce opartej na chmurze.

W sprawie współpracy z Amerykanami wypowiedział się Kenichiro Yoshida, który zaznaczył, że Sony odrobiło zadanie domowe, ale to właśnie Microsoft posiada odpowiednie zaplecze:

"W ciągu ostatnich pięciu lat pracowaliśmy z usługami strumieniowymi i istnieją różne trudności. Po pierwsze – opóźnienie sieci. Jest kilka przykładów, które mógłbym przytoczyć, przykładowo: typowym sposobem minimalizacji opóźnień jest umieszczenie serwerów na krawędzi bliżej użytkowników, ale zbliżenie serwerów do jednej grupy użytkowników może oznaczać zwiększenie opóźnień dla innej grupy użytkowników.

Na samym końcu pojawi się proces kodowania i zminimalizowanie czasu kompresji jest kolejnym wyzwaniem. A także, jaki model biznesowy jest dochodowy? Nasz serwis jest teraz modelem abonamentowym, ale w zależności od gry, można w niego grać przez pięćdziesiąt lub sto godzin, a dla kogoś grającego w taką grę, jaka jest zaleta usługi abonamentowej miesięcznej, modelu all-you-can-play? Tak więc, jeśli chodzi o technologię i usługi, istnieje wiele aspektów, którym chcielibyśmy się przyjrzeć w przyszłości, zwłaszcza w zakresie rozwiązań strumieniowych. Chcielibyśmy rozwijać współpracę".

Spencer już wcześniej wspominał o odpowiedniej technologii, która pozwala rozgrywać nawet sieciowe mecze bez większych opóźnień – przykładowo możemy grać w trybach multiplayer i nie mierzyć się z lagami. Microsoft systematycznie rozwijał technologię, która musi faktycznie działać, ponieważ Sony i Nintendo są zainteresowane korzystaniem z propozycji giganta z Redmond.

Więcej na temat Microsoftu oraz Sony:

Źródło: https://gamingbolt.com/sony-ceo-talks-microsoft-collaboration-calls-console-gaming-niche

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper