Jakie nowości zaoferuje PlayStation 5? Deweloperzy przedstawiają swoje oczekiwania
Sony chętnie wspomina o konsoli nowej generacji, więc deweloperzy nie ukrywają swoich oczekiwań względem urządzenia. Jun Takeuchi oraz Katsuhiro Harada mają kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie nowej technologii oferowanej przez Sony.
Jun Takeuchi (szef Development Division 1 z Capcomu) i Katsuhiro Harada (reżyser i producent serii Tekken) udzielili ciekawego wywiadu redakcji Famitsu, w którym przedstawili swoje oczekiwania dotyczące PlayStation 5. Twórcy korzystali z ujawnionych danych, które już teraz pozwalają szykować się na prawdziwą rewolucję w doświadczeniu oraz samej produkcji gier względem aktualnej generacji.
PlayStation 5 stawia na Wsteczną Kompatybilność. Sony tłumaczy współpracę z Microsoftem
PlayStation 5 wpłynie na doświadczenie i gry akcji
Jun Takeuchi nie ukrywa, że jego zdaniem przedstawione informacje dotyczące specyfikacji PlayStation 5 pozwolą znacząco wpłynąć na poprawę komfortu graczy. Szybki dysk SSD znacząco usprawni wydajność oraz zminimalizuje ekrany wczytywania, więc w rezultacie możemy liczyć na lepsze doświadczenie, które nie zostanie spartaczone przez wyczekiwanie na rozgrywkę.
Japończyk miał okazje rozwijać serie Resident Evil oraz Devil May Cry i jego zdaniem next-gen Sony ma ogromny potencjał, by w wielki sposób poprawić jakość gier akcji. Poprawiona szybkość przetwarzania i przechowywania danych ma zaoferować wielki progres w tym gatunku i sam zainteresowany nie może się doczekać momentu, gdy będzie mógł wykorzystać tę technologię.
Takeuchi wspomniał, że PlayStation 5 pozwoli łatwiej zaprezentować możliwości technologiczne Capcomu. Twórca chciałby ulepszyć funkcje wirtualnej rzeczywistości w Resident Evil 7 i mężczyzna oczekuje, że sprzęt umożliwi przygotowanie bardziej realistycznego doświadczenia. Jego zdaniem PS5 może zapewnić bezproblemową rozgrywkę na wielu nowych płaszczyznach.
PlayStation 5 zaoferuje wyjątkowe funkcje dzięki mocnym podzespołom
Katsuhiro Harada podszedł do tematu PlayStation 5 w odrobinę inny sposób. Japończyk jest także hardcorowym graczem PC i dostrzega pewną ciekawostkę – Sony zdecydowało się na znacząco szybszy SSD względem standardowych dysków SSD dostępnych na rynku komputerów osobistych, ponieważ sprzęt został przygotowany na zamówienie i jego cena będzie duża.
Ojciec serii Tekken dostrzega, że przesyłanie danych z dysku SSD może nawet wyprzedzić wydajność przetwarzania samego sprzętu, więc jest bardzo ciekawy, jak ta sytuacja zostanie rozwiązana za pomocą oprogramowania, które może w odpowiedni sposób kompresować i wdrażać dane.
Harada wspomniał także o ray tracingu, ale nie w sferze upiększenia produkcji. Japończyk widzi tutaj możliwość wydajniejszego rozwoju gier. Studia mogą przykładowo zaoszczędzić czas na tworzenie tła i innych elementów, które zostaną automatycznie dostosowane przez technologię. Z drugiej strony dźwięk 3D może znacząco wzbogacić doświadczenie i zanurzenie w produkcji, ale jednocześnie Japończyk chciałby skorzystać z tej funkcji w celu pomocy graczom, którzy mają problemy ze wzrokiem – propozycja Sony może poprawić odbiór interfejsu oraz samej rozgrywki.
Japończyk jest przekonany, że ewolucja wprowadzona przez nową generację poprawi nasze doświadczenie i „wszystko przyspieszy”. Korzyści płynące z posiadania szybkiego dysku SSD jako standardowego elementu będą ogromne, ponieważ każdy będzie mógł z tego skorzystać.
Atutem PlayStation 5 będzie także fakt, że konsola będzie po prostu mocna – te wszystkie funkcje zostaną dostarczone przez sam sprzęt, a nie przez oprogramowanie. W przypadku VR mamy zdaniem Harady otrzymać większą liczbę klatek na sekundę, co jest niezwykle ważne dla tej rozrywki. Dodatkowo twórca jest ciekawy, w jaki sposób zostanie poprawiona wygoda użytkowników, ponieważ ten element nadal trzeba dopracować.
Więcej o konsoli Sony: