Anthem wraca z zaświatów. Aktualizacja 1.20 udostępniona
Miesiąc ciszy ekipy Bioware, jeśli chodzi o Anthem zaczynało nielicznych graczy tej produkcji niepokoić. Studio wraca, wydaje aktualizację i zdradza najbliższe plany.
Nie będę się już znęcał nad EA i Bioware, którzy wydając Anthem w takim stanie, w jakim gra trafiła do sprzedaży, sami sobie wystawili świadectwo. Od lutowego debiutu ekipa deweloperska łata grę i stara się z nią zrobić cokolwiek, by chociaż przypominała kompletną.
Plotki, ploteczki - Anthem trafi do EA Access
Ostatni miesiąc jednak upłynął na milczeniu i poza drobnymi aktualizacjami, Bioware milczało. Dzisiaj postanowiono wreszcie zabrać głos, wypuszczając przy okazji aktualizację Anthem do wersji 1.20. Zmiany w tej wersji przez wielu są wyczekiwane.
Dostajemy, chociażby opcję szybkiej podróży do wybranych miejsc w trybie swobodnej rozgrywki, na interfejsie zobaczymy potrzebne nam przedmioty do zebrania oraz uproszczoną formę komunikacji, którą aktywujemy za pomocą przycisków kierunkowych. Ekrany wczytywania powiedzą nam więcej o lokacji, do której podróżujemy, a ponadto doczekamy się nowych misji legendarnych w Emerald Abyss.
Zmiany dotknęły także balansu przeciwników, którzy doczekali się zmiany zachowania, a także (w przypadku niektórych) nowego lub zmienionego wachlarzu ruchów. A ponadto mnóstwo wszelakich poprawek błędów i problemów z rozgrywką.
Funkcje
- Gra swobodna
- Kompas teraz wyświetla znak zapytania, aby oznaczyć przedmiot z kolekcji, gdy gracz znajdzie się w jego pobliżu.
- Dodaliśmy fioletową ikonę celu, aby wskazać obszar, w którym na pewno pojawią się łupy. Kiedy pojawi się wróg, będzie oznaczony białą ikoną celu.
- W grze swobodnej dodaliśmy możliwość odbycia szybkiej podróży do innych miejsc z tragarzem.
- Dodaliśmy trzy legendarne misje „Szmaragdowa Otchłań”.
- Ekrany ładowania będą teraz wyświetlać opisy nawiązujące do miejsca, do którego zmierza gracz.
- Dodaliśmy prosty interfejs umożliwiający niewerbalną komunikację między graczami i używanie gestów. Aby uzyskać do niego dostęp, należy nacisnąć przycisk w dół na padzie kierunkowym lub klawisz B na klawiaturze PC.
Generał
- Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający użycie klawisza Alt w konfiguracji sterowania klawiaturą.
Stworzenia
- Sztorm Dominium i mroźne dręczyciele nie mają już osłon.
- Wszystkie javeliny klasy Sztorm (elementaliści, Walkirie itp.) będą regenerowały osłony tak samo, jak wszystkie pozostałe stworzenia z osłonami. Podczas unoszenia się w powietrzu można je uziemić siłą lub efektem podpalenia.
- Nemroda Szram można teraz uziemić efektem podpalenia.
- Poprawiliśmy animację rzutu granatem grenadiera Szram, aby była bardziej jednoznaczna.
Zmiany w javelinach
- Odwrócenie kamery od punktu interakcji podczas interakcji nie będzie jej już przerywało.
Zmiany w sprzęcie
- Myśliwiec przechwytujący
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia miny kasetowej ze 110 do 135
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia naprowadzanego ostrza z 550 do 605
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia plazmowej gwiazdki ze 110 do 210
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia widmowego uderzenia z 250 do 315
- Kolos
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia moździerza rozpryskowego z 300 do 400
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia działka plot. z 42 do 60
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia „Czarnego prochu” (mistrzowskiego działka plot.) z 52,5 do 75
- Łowca
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia rakiety burzącej z 220 do 310
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia „Buławy Argo” (mistrzowskiej rakiety burzącej) z 275 do 387,5
- Wiek Burzy
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia jeziora płomieni z 150 do 260
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia „Trującej fali” (mistrzowskiego jeziora płomieni) z 225 do 390
- Zwiększyliśmy bazowe obrażenia wyładowania łańcuchowego z 300/150 do 375/185
Poprawki błędów
Ogólne
- Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający wyzwolenie komba, kiedy na cel było nałożonych wiele efektów.
- Liczba slotów wyposażenia na ekranie końca ekspedycji teraz jest taka sama jak w kuźni i skarbcu
- Menu korteksu: naprawiliśmy różne błędy nawigacji i otwierania/zamykania korteksu.
- Menu korteksu: Naprawiliśmy błędy uniemożliwiające oznaczenie niektórych wpisów jako przeczytanych, albo które nie chciały przyjąć stanu nieprzeczytanych.
- Nowe przedmioty zdobyte podczas ekspedycji będą teraz prawidłowo oznaczone właściwą ikoną.
- Zmniejszyliśmy częstość i natężenie rozbłysków gazów wylotowych części broni i efekty części sprzętu.
- Naprawiliśmy różne problemy z opisami modułów Kolosa „Wzmocniona pokrywa” i „Kolosalne ulepszenie kolby”.
- Naprawiliśmy błąd powodujący dziwaczne skręcanie dolnej części korpusu javelina podczas ruchu bokiem i zmiany broni.
- Naprawiliśmy błędy powodujące czasem błędne premie od modułu Śmigacza „Krata przewodząca”.
- Naprawiliśmy błąd powodujący niezamierzone przywrócenie pierwotnych wartości zalecanej siły. Teraz powinno to być 425 dla WM1, 575 dla WM2 i 675 dla WM3.
Fortyfikacje
- Ogólne: Naprawiliśmy różne błędy powodujące zablokowanie graczy, opuszczenie obszaru gry i inne problemy graficzne.
- Serce Furii: Naprawiliśmy błąd powodujący dziwne obracanie się glewii Monitora w jego ostatniej animacji.
- Serce Furii: Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający ponowne rozegranie misji po wybraniu innej na ekranie zakończenia ekspedycji.
- Serce Furii: Naprawiliśmy błąd powodujący przedwczesne zamknięcie wrót, co uniemożliwiało graczom dostanie się na arenę.
- Serce Furii: Naprawiliśmy błąd powodujący przeniesienie gracza do drużyny, jeśli unosił się w powietrzu zbyt blisko wrót na drugą arenę.
- Serce Furii: Naprawiliśmy błąd powodujący brak łupów, jeśli cała drużyna została powalona w ostatniej fazie walki z tytanem.
- Serce Furii: Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający pokonanie Monitora, jeśli przed ostatnią fazą otrzymał zbyt wiele obrażeń.
- Zatopiona cela: Naprawiliśmy błąd powodujący czasem w chwili wkroczenia na arenę zderzenie furii z obracającą się kolumną.
- Zatopiona cela: Naprawiliśmy pewne błędy uniemożliwiające stworzeniom prawidłowe dotarcie do gracza.
- Zatopiona cela: Naprawiliśmy błąd powodujący niewyświetlanie niektórym członkom drużyny paska czasu uziemienia.
- Zatopiona cela: Naprawiliśmy błąd umożliwiający popielnym dręczycielom poruszanie się w stanie zamrożenia.
- Zatopiona cela: Naprawiliśmy pewne błędy z dialogami w języku hiszpańskim.
- Świątynia Szram: Naprawiliśmy błąd umożliwiający graczowi stanięcie wewnątrz osłony ostatniego bossa.
- Świątynia Szram: Naprawiliśmy błąd na arenie bossa umożliwiający wepchnięcie gracza do klatki, w której pozostawał uwięziony.
- Świątynia Szram: Naprawiliśmy błąd powodujący pojawienie się gracza dołączającego ponownie do sesji gry na arenie ostatniego bossa poza tą areną, po czym przeniesienie do drużyny na arenę.
- Kopalnia tyrana: Naprawiliśmy błąd powodujący pojawienie się dwóch ikon na mapie ekspedycji.
- Kopalnia tyrana: Dodaliśmy brakujący opis celu.
Misje (zwykłe i legendarne)
- Ogólne: Naprawiliśmy błąd powodujący nieodblokowanie misji legendarnych po ukończeniu „Powrotu do Serca Furii”.
- Ogólne: Naprawiliśmy błąd umożliwiający graczom rozpoczęcie misji legendarnej, która nie była już dostępna, co powodowało pojawienie się w pustej przestrzeni.
- Ogólne: Naprawiliśmy błąd powodujący zablokowanie misji legendarnych aż do udostępnienia kolejnych, jeśli gracz rozpoczął jedną, ale jej nie ukończył.
- Stara przyjaźń nie rdzewieje (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący zniknięcie celów po odzyskaniu połączenia po rozłączeniu, co uniemożliwiało wykonanie misji.
- Stara przyjaźń nie rdzewieje (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący wyświetlanie jednocześnie dwóch znaczników celu.
- Stara przyjaźń nie rdzewieje (podstawowa i legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący odrodzenie w innej części mapy po śmierci podczas wykonywania celu „Udaj się do tragarza”.
- Stara przyjaźń nie rdzewieje: Naprawiliśmy błąd powodujący nieodtwarzanie dialogów u niektórych członków drużyny.
- Stara przyjaźń nie rdzewieje: Dodaliśmy brakujące podsumowanie wykonanej misji we wpisie w dzienniku.
- Stara przyjaźń nie rdzewieje (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący brak możliwości wykonania misji, jeśli w drużynie były osoby, które nie przyniosły kawałków mięsa ursyksa, by uzyskać audiencję u księżniczki Zhim.
- Twierdza Świtu: Naprawiliśmy błąd umożliwiający sterowanie egzopancerzem podczas scen filmowych.
- Inkursja (podstawowa i legendarna): Naprawiliśmy błąd ze zbieraniem drużyny po opuszczeniu jaskini.
- Inkursja (podstawowa i legendarna): Naprawiliśmy błąd z pojawiającymi się dodatkowymi znacznikami celu.
- Legion Świtu: Dodaliśmy brakujący opis rezultatu wykonanej misji we wpisie w dzienniku.
- Zaginiony arkanista (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący użycie niewłaściwej ikony na znaczniku celu.
- Na ratunek Halukowi (legendarna): Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający uzyskanie postępu w wykonaniu misji, dopóki wszyscy członkowie drużyny nie dotarli do obszaru początkowego.
- Na ratunek Halukowi (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący niewyświetlenie celu dotarcia na niższy dziedziniec, dopóki wszyscy członkowie drużyny nie dotarli w konkretne miejsce.
- Na ratunek Halukowi: Naprawiliśmy błąd powodujący niepojawienie się podsumowania w dzienniku pomimo wykonania misji.
- Kontrakt Matthiasa – Runy arkanistów: Naprawiliśmy błąd powodujący niepojawienie się żadnych wrogów w ostatnim celu.
- Yarrow – Kuszący cel: Naprawiliśmy błąd powodujący niewyświetlenie znacznika celu.
- Yarrow – Oszust: Naprawiliśmy błąd we wpisie w dzienniku po zakończeniu misji.
Fort Tarsis
- Naprawiliśmy błąd powodujący wyświetlanie interfejsu kuźni podczas sceny filmowej „Wykucie Tarczy Świtu”.
- Doprecyzowaliśmy opis celu, aby wyraźnie wskazywał konieczność zbudowania Tarczy Świtu i zamontowania jej na javelinie.
- Naprawiliśmy błędy powodujące nieprawidłowe wyświetlanie zasłon w wejściu do baru w Forcie Tarsis.
- Zmieniliśmy rozmowę z Sevem we wprowadzeniu do fortyfikacji „Zatopiona cela”, aby było jasne, że postać gracza już wcześniej z nim rozmawiała.
Środowisko
- Naprawiliśmy różne błędy powodujące zablokowanie graczy, opuszczenie obszaru gry i inne problemy graficzne.
Gra swobodna/Wydarzenia w świecie
- Naprawiliśmy błąd powodujący pojawianie się czasem wylęgów Szram w połowie wydarzenia w świecie zamiast na końcu.
- Nagrody za reputację – Naprawiliśmy błąd powodujący nieprzyznawanie punktów reputacji za wydarzenie w świecie „Freelancer w potrzebie” i dodaliśmy punkty reputacji za odkrywanie jaskiń, do których można wejść.
- Naprawiliśmy błędy w wydarzeniu w świecie „Badania arkanistów nad koroksami” uniemożliwiające czasem ukończenie wydarzenia, jeśli gracz zginął i się odrodził
Przeczytaj też: