Aktualizacja #30 PUBG-a na serwerach testowych
Na serwerach testowych PlayerUnknown's Battlegrounds pojawiła się 30. aktualizacja gry. Co przyszykowała ekipa Bluehole?
Kilka dni temu pisaliśmy o aktualizacji konsolowego wydania PlayerUnknown's Battlegrounds, czas na PC-tową wersję, która doczekała się znacznie większych zmian i nowości. Co w 30. aktualizacji?
Rynek zakupów cyfrowych zalicza spadek względem zeszłego roku. Najbardziej ucierpiał Fortnite
Bluehole wypuściło aktualizację PlayerUnknown's Battlegrounds aktualnie tylko na serwerach testowych. Jeśli tam wszystko obędzie się bez problemów i deweloperzy nie będą musieli poprawiać po sobie błędów, to w ciągu najbliższych dni nowości zawitają u wszystkich.
A czego możemy się spodziewać? Przeglądając listę zmian - wielu nowości i zmian w rozgrywce. Zobaczcie sami.
Nowy pojazd: BRDM-2
- BRDM-2 występuje wyłącznie w zrzutach wzywanych pistoletem sygnałowym na wszystkich mapach. Zastępuje opancerzonego UAZ-a.
- Ten pojazd wodno-lądowy zwiększa możliwości poruszania się na polu bitwy.
- Cechy:
- Łącznie BRDM-2 ma 2500 PŻ – dwa razy więcej niż UAZ – a jego czterech wielkich i trwałych kół nie da się uszkodzić.
- Jest to potężny pojazd opancerzony, który zatrzymuje kule, a także granaty i obrażenia od czerwonej strefy.
- BRDM-2 to pojazd wodno-lądowy, mogący poruszać się pod wodą, ale gracze nie mogą prowadzić ostrzału z jego wnętrza.
- Prędkość maksymalna w wodzie wynosi 22 km/h, a na drodze 102 km/h.
Nowa broń: Deagle
- Deagle do krótka broń palna o dużej prędkości wylotowej, zadająca największe obrażenia wśród pistoletów. Będzie się pojawiać na wszystkich mapach w PUBG.
- Deagle zadaje do 62 punktów obrażeń i może korzystać z celowników kolimatorowych i holograficznych, różnych magazynów oraz wskaźnika laserowego przydatnego do strzałów z biodra.
- Ponadprzeciętne wśród pistoletów obrażenia i prędkość wylotowa wiążą się z trudniejszym do opanowania odrzutem.
- Deagle strzela pojedynczymi strzałami, a standardowy magazynek mieści 7 nabojów .45 ACP. W rozszerzonym magazynku mieści się 10 nabojów.
Rozgrywka
Ledge Grab
- Ledge grab (chwytanie się półek) daje możliwość poruszania się rozmaitymi nowymi drogami, gdyż można złapać się skraju dachu, ogrodzenia czy przeszkody do wysokości 2,5 metra, a także przeskakiwać z budynku na budynek czy z kontenera na kontener.
- Ponieważ gracze mogą teraz znaleźć się w niedostępnych wcześniej miejscach, będziemy wypatrywać nowych sposobów rozgrywki i nowych strategii uwzględniających zajmowanie zaskakujących dla wroga pozycji.
- Aby się chwycić, wystarczy najpierw skoczyć (SPACJA), a następnie dalej trzymać wciśniętą spację lub wcisnąć SPACJĘ w odpowiednim momencie, kiedy postać jest w powietrzu i zbliża się do miejsca docelowego.
- Można też anulować ruch chwytania się półki po aktywacji i upaść na ziemię w ten sam sposób co przy anulowaniu przeskoku czy wspinania się.
Wiadomość od deweloperów na temat „ledge grab”
W wersji z tej aktualizacji nie można jeszcze zwisać z poręczy, zjechać po poręczy, skoczyć ani się chwycić. Nasza praca nie jest jeszcze zakończona, a chwytanie się będzie łącznie aktualizowane dwa razy łącznie z tym. Będziemy rozwijać wspomniane wyżej możliwości ruchu.
Kiedy do gry dodano przeskakiwanie i wspinanie się, byliśmy świadomi, że trzeba będzie naprawić związane z nimi błędy i inne drobiazgi i rozważnie je ulepszyć, bo możliwości te miały na celu zwiększenie wygody gry. To samo dotyczy chwytania się – musi minąć trochę czasu, zanim okrzepnie, tak jak przeskakiwanie i wspinanie się.
Prosimy, abyście wypróbowali chwytanie się półek i przekazali nam swoje opinie, żebyśmy mogli dalej ulepszać i dopracowywać tę funkcję, bo ma to dla nas pierwszorzędne znaczenie.
Będziemy dalej robili wszystko, co w naszej mocy, by funkcja jak najszybciej stała się stabilna i użyteczna. Jesteśmy bardzo wdzięczni za wasze zainteresowanie i komentarze.
Ulepszone kanistry
- Dodano element strategiczny kanistrowi, którego podnoszenie przynosiło dotąd niewielkie korzyści.
- W chwili wybuchu kanister zadaje obrażenia graczom wokół niego.
- Zniszczenie kanistra powoduje obrażenia na pewnym obszarze zależne od odległości od niego.
- Pamiętajcie, że kanistrem możecie zadać obrażenia członkom drużyny i sobie tak samo jak wrogom!
- Na skutek strzałów lub użycia broni miotanej leżący na ziemi kanister wybucha i zadaje obrażenia graczom w pobliżu.
- By uniknąć zamieszania, jeśli ktoś weźmie więcej niż jeden kanister, każdy z nich będzie wyświetlany osobno w ekwipunku, bo upuszczenie większej ich liczby nie powoduje podwójnych obrażeń.
Wiadomości radiowe
W grze z użytkownikami z różnych części świata w losowych meczach w duecie i oddziale lub z użytkownikami bez dostępu do czatu głosowego trudno było o ustalenie długoterminowej strategii przy użyciu bliskiej komunikacji pomiędzy członkami drużyny. Żeby rozwiązać ten problem, wprowadzamy wiadomości radiowe, które ułatwią i przyspieszą komunikację w drużynie na potrzeby rozgrywki strategicznej.
- Przytrzymajcie kółko myszy lub F3, by otworzyć koło wiadomości radiowych:
- Przewidziano 8 rodzajów wiadomości – wybrana wiadomość będzie wyświetlana na ekranie z lewej strony i natychmiast przesyłana do członków drużyny.
- Szczególnie „Ping” i „Namierzono wroga” mają zastosowanie w różnych okolicznościach. Skróty klawiszowe przyspieszają korzystanie z wiadomości.
- Ping: kliknijcie kółko myszy lub naciśnijcie F3.
- Namierzono wroga: kliknijcie dwukrotnie kółko myszy lub dwa razy naciśnijcie F3.
- „Ping” ma rozmaite zastosowania:
- Jeśli wybierzecie „Ping” w pobliżu jakiegoś przedmiotu, możecie przekazać członkom drużyny jego nazwę i miejsce.
- Przy użyciu „Ping” można też przekazywać położenie zrzutów czy skrzynek.
- Użyjcie „Ping” z kierunkiem, w którym chcecie się przemieszczać, żeby podać go członkom drużyny.
- Wszystkie te funkcje automatycznie umieszczają na mapie znacznik – przydatne będzie użycie ich w połączeniu ze znacznikiem taktycznym.
- „Namierzono wroga” umożliwia szybkie podanie położenia zauważonego przeciwnika:
- Użyjcie „Namierzono wroga” w miejscu przebywania wroga, by oznaczyć je na mapie i przekazać członkom drużyny.
- Zakresy odległości
- W pobliżu: mniej niż 50 metrów.
- Średni dystans: mniej niż 200 metrów.
- Daleki dystans: 200 metrów lub więcej.
- Przykład: NAMIERZONO WROGA! daleki dystans 300 metrów.
- Sygnały „Ping” i „Namierzono wroga” można wysyłać na odległość do 500 metrów.
- Do „Potrzebuję amunicji” automatycznie dodawany jest rodzaj amunicji do broni, w którą jesteście obecnie wyposażeni:
- Przykład: jeśli wybierzecie „Potrzebuję amunicji”, trzymając M416, pojawi się wiadomość „Potrzebuję amunicji 5,56 mm”.
- Możecie blokować wiadomości radiowe od poszczególnych graczy w menu zarządzania drużyną.
- Do wiadomości „Zabójstwo” dodawana jest odległość od ofiary.
- Odległość od gracza do zabitego wroga będzie wyświetlana w wiadomości na środku ekranu:
- Odległość pojawiać się po zabiciu wroga z odległości co najmniej 100 metrów:
- Odległość pojawia się tylko przy własnoręcznym zabiciu wroga.
- Odległość pojawiać się po zabiciu wroga z odległości co najmniej 100 metrów:
- W wypadku zneutralizowania wiadomość będzie taka jak wcześniej, bez odległości.
System zaopatrzenia przetrwania
Żeby dać graczom więcej możliwości zdobywania PB przed następną przepustką Survivor, dodaliśmy ograniczony czasowo „system zaopatrzenia przetrwania”. Zawiera on dzienne i tygodniowe misje do wykonania za PB. Spróbujcie kupić nasze nowe przedmioty za zarobione PB!
System zaopatrzenia przetrwania będzie dostępny od zakończenia prac konserwacyjnych na serwerach live w dniu 26 czerwca i aż do rozpoczęcia prac konserwacyjnych w dniu 24 lipca:
- System jest darmowy.
- W odróżnieniu od poprzedniego systemu zaopatrzenia przetrwania, nie ma poziomów, a nagrody są przyznawane po wykonaniu misji dziennej lub tygodniowej.
- Misje można sprawdzić przez kliknięcie bannera w lobby tak jak na przepustce Survivor.
- Nagrody:
- Po wykonaniu misji można otrzymać od 200 do 1500 BP.
- Misje:
- Misje dzienne będą aktualizowane codziennie o 04:00 CEST, a tygodniowe w każdą środę o 04:00 CEST.
- Postęp misji można sprawdzać na bieżąco w grze.
- Misje dzienne: codziennie będzie można wykonać 3 misje:
- Można je wymienić na nowe maksymalnie 3 razy dziennie za darmo.
- Misje tygodniowe: co tydzień będzie można wykonać 3 misje:
- Można je wymienić na nowe maksymalnie 3 razy w tygodniu za darmo.
- Wygasłe misje znikną.
- Nagrodę można odebrać po kliknięciu bannera systemu zaopatrzenia przetrwania i przycisku „PRZYJMIJ” w zakładce „MISJE”.
Skórki i przedmioty
Przedstawiamy nowe skórki, które będzie można otrzymać, gdy aktualizacja trafi na serwery live! W skład tego wchodzą także skórki, które będzie można kupić bezpośrednio za PB. Grajcie w PUBG, zarabiajcie PB i uzyskajcie nowe skórki!
- Dodano 2 przedmioty GLL Grand Slam: PUBG Classic.
- Dodano 2 przedmioty MET Asia Series: PUBG Classic.
- Dodano 10 przedmiotów na letni sezon.
- Dodano 10 przedmiotów z serii Twitch Broadcaster Royale.
- Dodano 2 skiny BattleStat.
- Dodano przedmioty które można zakupić bezpośrednio za PB:
- 2 skiny BattleStat.
- 6 skiny butów.
Biegłość w używaniu broni
- Przybliżanie i oddalanie broni:
- W zakładce „BIEGŁOŚĆ” w lobby dodano funkcję przybliżania i oddalania broni. Można teraz powiększyć amulety na broni, by było je lepiej widać.
- Animacja emblematów:
- Co dziesięć poziomów będzie pojawiać się animacja emblematu nowego szczebla, odzwierciedlająca zmianę.
- W zakładce „BIEGŁOŚĆ” dodano nową broń: Deagle:
- Można teraz zbierać PD nową bronią i przytwierdzić do niej amulet.
- Ulepszono interfejs okienka „POPRZEDNI MECZ”:
- Ikony broni w okienku „POPRZEDNI MECZ” wyświetlane z prawej strony lobby po zakończeniu meczu różnią się w zależności od gracza. W wyskakującym okienku będą się pojawiać ikony 3 broni z najwyższym wynikiem z ostatniego meczu.
- Ikony broni są wyświetlane w tej samej kolejności co na stronie „POPRZEDNI MECZ”.
- Zakładanie i zdejmowanie amuletów w czasie gry:
- Dodano możliwość zakładania i zdejmowania amuletów w czasie gry, tak jak skórek.
- Podczas korzystania ze skórek innych graczy, naciśnij Alt+Shift+lewy przycisk myszy, żeby je zdjąć, i Alt+lewy przycisk myszy, żeby założyć swoje wybrane poza grą skórki i amulet.
- Test funkcji przyznającej dodatkowe PD broni:
- Od uruchomienia tego serwera testowego do 22 czerwca o 17:00 CEST będzie trwał test funkcji służącej do dawania graczom dodatkowych PD broni.
- Funkcja ta umożliwia otrzymywanie większej liczby PD za używanie konkretnych broni w pewnym okresie.
- Przez 3 dni możecie zdobyć 3 razy więcej PD trzema rodzajami broni: pistoletami, SMG (pistoletami maszynowymi) i SR (karabinami snajperskimi).
- Funkcja jest w fazie testów przed wdrożeniem, więc nie pojawi się na serwerach głównych w lipcu. Kiedy osiągnie większą stabilność pojawi się komunikat na temat wprowadzenia jej na serwerach live.
- Od uruchomienia tego serwera testowego do 22 czerwca o 17:00 CEST będzie trwał test funkcji służącej do dawania graczom dodatkowych PD broni.
Interfejs i doświadczenie użytkownika
- Dodano opcje jasności na każdej mapie:
- Zróżnicowano ustawienia jasności, by można było wybrać jasność każdej mapy, ponieważ każda z nich ma odrębną scenerię.
- Nowy interfejs umożliwia ustawienie jasności dla każdej mapy.
- Można też użyć dotychczasowej opcji zmiany jasności na wszystkich mapach jednocześnie.
- Zwiększono czytelność wysokości i prędkości spadochronu.
- Zróżnicowano ustawienia jasności, by można było wybrać jasność każdej mapy, ponieważ każda z nich ma odrębną scenerię.
-
- Dla większej czytelności pogrubiono obwódkę tekstu widgetów wysokości i prędkości spadania ze spadochronem.
- Poprawiono interfejs sklepu:
- Strona „POLECANE”
- Dodano stronę „POLECANE” z letnimi przedmiotami.
- Dodano filtr przedmiotów za PB:
- Dodano przycisk filtra umożliwiającego przeglądanie tylko przedmiotów za PB na stronie sklepu. Przeglądajcie przedmioty i kupujcie je przy użyciu PB!
- Poprawiono przycisk zakupu:
- Wcześniej trzeba było bardzo precyzyjnie kliknąć przycisk zakupu, żeby wyskoczyło okienko kupna.
- Zwiększyliśmy obszar reakcji przycisku, żeby łatwiej go było nacisnąć.
- Wcześniej trzeba było bardzo precyzyjnie kliknąć przycisk zakupu, żeby wyskoczyło okienko kupna.
- Strona „POLECANE”
- Poprawiono interfejs listy misji przepustki Survivor w grze:
- Poprawiono listę misji w grze, żeby łatwiej było odróżnić misje wykonane od niewykonanych.
Wydajność
- Budynki w małej odległości wczytują się teraz 30–40% szybciej dzięki optymalizacji renderowania poziomów:
- Optymalizowano strukturę danych materiałowych.
- Priorytet renderowania zoptymalizowano na podstawie szacowanej trasy gracza.
- Zoptymalizowano szybkość renderowania mebli.
- Zoptymalizowano dane poziomów LOD.
- Skrócono opóźnienia przy otwieraniu skrzynek.
Mecze niestandardowe
- W trybie e-sportowym meczu niestandardowego dodano ustawienia zasad globalnych 2019:
- Na ekranie „UTWÓRZ” w trybie e-sportowym możecie teraz zobaczyć ustawienia „Zasady globalne 2019”.
- Podczas wyboru mapy automatycznie nakładane są ustawienia niebieskiej strefy i pojawiania się przedmiotów:
- Jeśli chodzi o ustawienie niebieskiej strefy, to samo ustawienie jest stosowane na wszystkich mapach.
- Jeśli chodzi o pojawianie się przedmiotów, Miramar, Sanhok i Vikendi mają te same ustawienia, a na Erangel są inne w związku z niedawnymi zmianami:
- Ustawienia pojawiania się przedmiotów według zasad globalnych 2019 można znaleźć na karcie zasad po naciśnięciu przycisku „USTAWIENIA MECZU” podczas tworzenia sesji meczu niestandardowego.
- W meczu niestandardowym są teraz dwie opcje do wyboru po śmierci gracza: „Widz”, „Obserwator”:
- Widz: martwy gracz pozostaje w drużynie w trybie widza i może pomagać członkom drużyny metodami komunikacji.
- W trybie widza można się przełączyć na tryb obserwatora naciśnięciem F5. Nie można jednak wrócić do trybu widza z trybu obserwatora.
- Obserwator: po śmierci można wybrać opcję „Obserwator” w oknie wyników meczu, by pozostać w meczu niestandardowym w trybie obserwatora – tak samo jak wcześniej.
- Powyższą funkcję może włączyć lub wyłączyć twórca sesji przy użyciu ustawienia „Obserwator”.
- Widz: martwy gracz pozostaje w drużynie w trybie widza i może pomagać członkom drużyny metodami komunikacji.
- Lista graczy – dodano opcję sortowania według odległości:
- Dodano funkcję sortowania według odległości od obserwatora.
- Przykład: jeśli co najmniej jeden członek drużyny jest blisko obserwatora, drużyna będzie na szczycie listy.
- Należy wybrać ustawienie „Odległość”. Jest ona aktualizowana mniej więcej co 10 sekund.
- Dodano funkcję sortowania według odległości od obserwatora.
- Dodano nową broń: Deagle:
- W zakładce ustawień odradzania przedmiotów meczu niestandardowego dodano nową broń: Deagle.
- Zmniejszono liczbę graczy wymaganych do rozpoczęcia meczu niestandardowego:
- Zmieniono liczbę graczy wymaganych do rozpoczęcia meczu niestandardowego z 8 na 4.
Powtórki
- Zaktualizowano wersję funkcji powtórek. Powtórek nagranych przed tą aktualizacją nie da się już odtworzyć.
Świat
Zobaczcie specjalne graffiti i billboardy z okazji nadchodzących wydarzeń CLL Grand Slam i MET Asia Series w ramach globalnej serii turniejów e-sportowych „PUBG Classic”!
- GLL Grand Slam: PUBG Classic
- Czas: od 19. do 21. lipca 2019
- Miejsce: Sztokholm (Szwecja)
- MET Asia Series: PUBG Classic
- Czas: od 26. do 28. lipca 2019
- Miejsce: Bangkok (Tajlandia)
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, na skutek którego dźwięk przeładowania odtwarzany był wielokrotnie, gdy chowano broń podczas przeładowywania.
- Usunięto błąd, na skutek którego zakres dźwięku przeładowania AWM był znacznie niższy w porównaniu z innymi SR (karabinami snajperskimi).
- Usunięto błąd, na skutek którego, w określonych okolicznościach, postacie nakładały się na siebie podczas przeładowywania R45 i AKM.
- Usunięto błąd, na skutek którego jedna z męskich fryzur nie odpowiadała tej w podglądzie.
- Usunięto błąd, na skutek którego opcja automatycznego trybu ognia nie działała podczas meczów w trybie wojna.
- Usunięto błąd, na skutek którego dźwięk strzału był o wiele niższy niż powinien gdy w pobliżu motocykla lub skutera śnieżnego.
- Usunięto błąd, na skutek którego amulety dołączone do Tommy Gun-a nakładały się na dołączony rozszerzony magazynek.
- Usunięto błąd, na skutek którego niektóre elementy interfejsu użytkownika mogły chwilowo znikać podczas oglądania gracza w trybie powtórki lub widza.
- Usunięto błąd, na skutek którego śmierć spowodowana pojazdem nie była wyświetlana w informacji o zabójstwach w trybie obserwatora.
- Usunięto błąd, na skutek którego prędkościomierz na desce rozdzielczej niektórych pojazdów nie działał poprawnie.
- Usunięto błąd, na skutek którego włączona opcja „Renderowanie postaci na ekranie ekwipunku” mogła ograniczać ruch myszy i spowodować zniknięcie kursora.
- Usunięto błąd, na skutek którego interfejs broni miotanej nakładał się podczas przełączania między określoną bronią miotaną.
- Usunięto błąd, na skutek którego postacie podnoszące się z pozycji lezącej lub kucającej w odległościach większych niż 50 metrów wydawały się po prostu stać bez widocznej animacji.
- Usunięto błąd, na skutek którego włączona opcja „Renderowanie postaci na ekranie ekwipunku” mogła ograniczać ruch myszy i spowodować zniknięcie kursora.
- Usunięto błąd, na skutek którego interfejs broni miotanej nakładał się podczas przełączania między określoną bronią miotaną.
- Usunięto błąd, na skutek którego postacie podnoszące się z pozycji lezącej lub kucającej w odległościach większych niż 50 metrów wydawały się po prostu stać bez widocznej animacji.
- Usunięto błąd, na skutek którego spadające łuskipocisków nie generowały dźwięku podczas przeładowywania S686.
- Usunięto błąd, na skutek którego zrzuty mogły spadać w niedostępnych miejscach na Vikendi, w tym poza granicą mapy.
- Usunięto błąd w niestandardowych meczach, na skutek którego MK47 Mutant pojawiał się na mapie nawet gdy szybkość jego odradzania była ustawiona na zero.
- Usunięto błąd, na skutek którego gracze którzy byli neutralizowani podczas ADS, wracali do tego stanu tuż po reanimacji.
- Usunięto błąd, który mógł wpływać na graczy z ograniczoną łącznością sieciową, na skutek którego wyjście z samolotu mogło spowodować odtworzenie niepoprawnej animacji.
- Usunięto błąd w trybie obserwatora, na skutek którego lista graczy blokowała się po wielokrotnym naciśnięciu klawisza skrótu.
- Usunięto błąd, na skutek którego gracze nie otrzymywali zabicia, jeśli zneutralizowany przeciwnik został zabity przez obrażenia zadane przez siebie lub przez środowisko, takie jak obrażenia od granatu lub upadku.
- Usunięto błąd, który uniemożliwiał graczom śledzenie innych graczy z listy przyjaciół w grze.