Death Stranding zalicza bardzo dobry start, ale nie podbija Wielkiej Brytanii
Najnowsza produkcja Hideo Kojimy trafiła już do pierwszych sympatyków - w Wielkiej Brytanii gracze chętnie sięgali po pudełka z Death Stranding. Gra nie podbiła rynku, jednak wydawca nie powinien narzekać na ostateczny rezultat.
Sprzedaż Death Stranding była zagadką dla analityków, wydawcy, a pewnie nawet dla samego Hideo Kojimy, który zdawał sobie sprawę, że wydaje na świat bardzo nietypową grę. Producent zadbał o nowy gatunek definiując na nowo symulatory chodzenia, więc przedstawiony wynik trzeba uznać za duży sukces.
Death Stranding jest drugą, co do wielkości, ekskluzywną i drugim co do wielkości nowym IP wydanym w 2019 roku na terenie Wielkiej Brytanii – jedynie Days Gone osiągnęło w kwietniu lepszy wynik. Tytuł Kojimy osiągnął gorszy rezultat o 36%. Trudno porównywać produkcję nastawioną na walkę z zombie (wciąż popularny motyw) z czymś zupełnie nowym, ale na pewno warto zauważyć, że w czołówce najważniejszych, nowych IP znajdują się tytuły wydawane wyłącznie na PS4.
Nadal w rankingu sprzedaży z UK króluje Call of Duty: Modern Warfare, które sprzedaje się o 26% lepiej względem tego samego okresu Call of Duty: Black Ops 4 – gra jest liderem rankingu od trzech tygodni. Death Stranding również nie można porównywać do hitu Activision, gdyż najnowszy COD już teraz pobił kilka rekordów, a pod koniec roku to ten shooter będzie cieszył się nagrodą „najchętniej kupowanej gry 2019 roku”.
W ubiegłym tygodniu zadebiutował także Need for Speed Heat. Wyścigi Ghost Games przyjechały na piątym miejscu odnotowując o 41% gorszą sprzedaż pudełkową od Need for Speed: Payback. Od 2017 roku zmieniła się rola dystrybucji cyfrowej, ale pomimo wszystko EA mogło liczyć na lepszy wynik nowego NFS-a.
Wśród innych nowości należy wymienić Fortnite - The Darkfire Bundle (7. miejsce) oraz Mario & Sonic At The Tokyo Olympic Games (8. miejsce). Na 15. miejscu w rankingu sprzedaży wylądował Just Dance 2020 – gracze najchętniej sięgnęli po wersję na Nintendo Switcha (55%), a następnie na Nintendo Wii (21%). Edycja na konsolę z 2006 roku uzyskała lepszy rezultat od edycji na PlayStation 4 (14%) i Xboksa One (10%).
Sprzedaż gier Wielka Brytania (od 3 do 9 listopada):
- Call of Duty: Modern Warfare (1. miejsce w poprzednim tygodniu)
- Death Stranding (nowość)
- FIFA 20 (3)
- Luigi's Mansion 3 (2)
- Need for Speed: Heat (nowość)
- Mario Kart 8: Deluxe (4)
- Fortnite: Darkfire Bundle (nowość)
- Mario & Sonic At The Tokyo Olympic Games 2020 (nowość)
- Minecraft (13)
- Plants vs Zombies: Battle for Neighborville (8)
O Death Stranding warto przeczytać:
- Hideo Kojima oznajmia, że spodziewał się mieszanej reakcji na Death Stranding. Wywiad z projektantem
- Death Stranding króluje na Twitchu. Dwukrotnie wyższa oglądalność niż League of Legends
- Death Stranding bombardowane przez graczy na Metacritic
- Death Stranding problemem dla Rosjanina. Magazynier został zwolniony a sklep zapłaci dużą karę