PS5 bez pełnej Wstecznej Kompatybilności. Na start „prawie wszystkie” ze 100 najlepszych gier z PS4
PS5 nie skorzysta z kapitalnej koncepcji Xboksa Series X. Sony nie zapewni pełnej Wstecznej Kompatybilności, więc gracze nie mogą liczyć na włączenie wszystkich tytułów z PlayStation 4. O poprzednich generacjach możemy raczej prawdopodobnie zapomnieć.
Na właśnie zakończonej „Drodze do PS5” otrzymaliśmy szereg technologicznych informacji dotyczących PlayStation 5, ale na wydarzeniu nie zabrakło 3 minut dla Wstecznej Kompatybilności. Temat jest ważny dla wielu graczy, ponieważ Microsoft zadbał o „konsolę do wszystkiego”. Xbox Series X włączy wszystkie gry z Xboksa One oraz niemal całą bibliotekę z Xboksa 360 wraz z coraz większą liczbą tytułów z pierwszego Xboksa. Konsola pozwoli także na korzystanie z akcesoriów (między innymi pady) z poprzedniej generacji.
PS5 i Wsteczna Kompatybilność
PS5 nie korzysta z dziwnego rozwiązania, które widzieliśmy w przypadku PS3 – sprzęt posiadał w zasadzie niezbędne podzespoły z PS2, by gracze mogli włączać znane tytuły. Teraz PlayStation 4 jest „natywną częścią chipsetu PlayStation 5”, co oznacza, że „Wsteczna Kompatybilność jest wbudowana w system”. Teraz obniżenie kosztów nie sprawi, że Sony wyciągnie kilka części i funkcja zniknie – jak to miało miejsce w przypadku PS3.
Niestety, nie możemy liczyć na wszystkie gry z PS4 na PS5. Z powodu „podwyższonej częstotliwości” niektóre produkcje mogą nie działać dobrze, więc Sony musi wszystko testować – tytuł po tytule.
Na start PS5 otrzyma „prawie wszystkie” ze 100 najlepszych gier PS4 – Sony brało pod uwagę kryteria czasu rozgrywki. Później biblioteka zostanie pewnie powiększona. A co z PlayStation 3, PlayStation 2 i PlayStation? Brak informacji...