Microsoft: sprzedaż konsol nie ma znaczenia. Liczba graczy jest priorytetem
Od dłuższego czasu Microsoft nie podaje ogólnej liczby sprzedanych egzemplarzy Xboksów One, a to podejście może nie ulec zmianie również na nowej generacji. W najnowszym wywiadzie Phil Spencer podkreślił, że najważniejsi są gracze, a nie sprzęt.
Wraz z uruchomieniem nowej generacji przez Microsoft, Phil Spencer kontynuuje prezentację swojej wizji, która znacząco różni się od konkurencji. Szef marki Xbox wspomniał ostatnio, że gry na premierę konsoli nie mają większego znaczenia, by na dowód swoich słów potwierdzić w późniejszym czasie gigantyczne zainteresowanie Xboksami Series X|S.
Phil Spencer nie podał konkretnych liczb i powinniśmy się przygotować, że w kolejnych miesiącach ich nie usłyszymy - podobnie jak to miało miejsce w przypadku sprzedaży Xboksa One. W najnowszym wywiadzie udzielonym redakcji TheGuardian szef Xboksa zdecydowanie zaznaczył, że najważniejsi są gracze:
„Wiem, że to wydaje się być manipulacją i przeproszę za to, ale nie chcę, aby mój zespół koncentrował się na [sprzedaży konsol]. Głównym rezultatem całej pracy jaką wykonujemy, jest to, ilu graczy widzimy i jak często grają. To napędza Xboksa. Jeśli zacznę podkreślać coś innego, zarówno publicznie, jak i wewnętrznie, zmieni to nasze nastawienie. Rzeczy, którym brakuje kompatybilności wstecznej, stają się mniej interesujące. Umieszczenie naszych gier na PC staje się powodem, dla którego nie trzeba iść i kupić Xboksa Series X. Będę się tego trzymał. Publicznie ujawniamy liczbę graczy. Chcę, żebyśmy się tym kierowali, a nie tym, ile pojedynczych kawałków plastiku sprzedaliśmy.”
Podejście włodarzy Microsoftu również nie ulegnie zmianie, gdy Xbox Series X|S będą osiągać znacznie lepsze wyniki od PlayStation 5:
„Mogę ci obiecać, że tego nie zrobię. W zeszłym roku mieliśmy Google i Amazon, a teraz Facebook ogłosił, że wchodzi do naszej przestrzeni gier. Nie zamierzam konkurować z ich liczbami na podstawie tego, ile sprzedałem Xboksów Series X. [Google] nigdy nie będzie mówiło o tym, ile Chromecastów sprzedało. Będą mówić o tym, ilu mają graczy.”
Szef marki Xbox podkreślił, że ludzie, którzy oczekują bezpośredniej rywalizacji Microsoftu na liczbę sprzedanych egzemplarzy z Sony zapominają o najważniejszym – na świecie liczebność graczy określana jest w 3 mld, natomiast jest tylko 200 mln gospodarstw domowych, w których gra się na konsolach.
W trakcie dyskusji został ponownie poruszony temat gier Bethesdy, jednak Spencer zaznaczył jedynie, że Microsoft pragnąc odzyskać wkład włożony w inwestycję, nie musi wydawać gier Bethesdy na inne konsole lub platformy.