Destiny to żyła złota. Marka generuje gigantyczne pieniądze dzięki mikrotransakcjom
Bungie nieustannie rozwija dostępne obecnie w formie free-2-play Destiny 2, przygotowując płatne dodatki oferujące nowe atrakcje. Studio nie powinno jednak przejmować się kwestiami finansowymi – ostatnie udostępnione sumy pokazują skalę możliwości marki.
Sony przejęło Bungie za 3,6 mld dolarów, ale spora część z tej kwoty trafi do deweloperów. Japończycy zainwestowali w utalentowany zespół, mając nadzieję, że specjaliści nie zdecydują się odejść, by założyć konkurencyjne przedsiębiorstwo lub dołączyć do innych formacji. Nie bez znaczenia okazuje się także pewna swoboda twórcza, o której mogliśmy usłyszeć od pierwszego ogłoszenia zakupu.
Tym samym Japończycy nie tylko zyskali specjalistów w gatunku strzelanek, ale również niezwykle doświadczone studio znające realia gatunku gier-jako-usług. Najlepszym tego potwierdzeniem są rezultaty generowane przez Destiny 2.
Od listopada 2017 roku do lutego 2019 roku produkcja wygenerowała ponad 160 mln dolarów – dane przekazał Matt Welsh, którym we wskazanym czasie był starszym menadżerem do spraw marketingu w Activision.
Opowiadał za rozwój globalnej strategii marketingowej Destiny na żywo w ciągu roku, wykorzystując spostrzeżenia konsumentów i najlepsze praktyki. Rezultatem był najwyższy w historii marki wskaźnik ekspansji po premierze na poziomie 48% i 160 milionów dolarów przychodów z MTX.
Były pracownik Activision zdążył usunąć wpis ze swojego LinkedIna, jednakże screen wskazuje na niezwykle interesujące dane.
Destiny zarobiło ponad 160 milionów dolarów na mikrotransakcjach.
Destiny made more than $160 million in Microtransaction revenue pic.twitter.com/2GxyFIo32v
— Timur222 (@bogorad222) May 27, 2023
Zastanawiające jest jednak, dlaczego Activision nie starało się za wszelką cenę utrzymać trwającego niemal 9 lat partnerstwa. Jak wiemy, w 2019 roku umowa pomiędzy wydawcą a studiem nie została przedłużona, Bungie zajęło się samodzielnym wydawaniem tworzonych pozycji, a w 2022 roku sytuację wykorzystało Sony. Producent PlayStation zyskał ogromne wzmocnienie dla PlayStation Studios.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Destiny 2.