Digital Foundry przedstawia integrację PlayStation 4 z PlayStation 4 Neo - sporo szczegółów
Jeśli wszystkie plotki zostaną potwierdzone, to w niedalekiej przyszłości na rynku pojawią się dwie wersje PlayStation 4. Sony ma plan na integrację obu urządzeń, a wewnętrzny zespół Eurogamera przedstawia szczegóły.
Giant Bomb oraz Eurogamer prześcigają się z informacjami dotyczącymi PlayStation 4 Neo. Możemy podejrzewać, że obie redakcje są w posiadaniu grubych dokumentów dotyczących ulepszonej konsoli Sony i małymi krokami będą przedstawiać wszystkie szczegóły.
Kilka godzin temu otrzymaliśmy kolejne wieści od Giant Bomb, ale swoje trzy grosze postanowili dodać dzisiaj pracownicy Digital Foundry. Brytyjczycy przedstawiają naprawdę konkretne informacje dotyczące integracji „starej” z „nową” PS4.
Jak będzie prezentować się współpraca systemów?
- Będziemy mogli korzystać z tego samego PlayStation ID na wielu konsolach – PlayStation 4 i PlayStation Neo – jednak nadal można posiadać tylko jedną „podstawową konsolę”.
- To samo PlayStation ID może być zalogowane na więcej niż jednym PlayStation 4 / PlayStation Neo. Możliwe, że w tej sytuacji na „podstawowej konsoli” otrzymamy pełen dostęp do sieciowej biblioteki nawet w momencie rozgrywki offline.
- Save można dowolnie kopiować na oba urządzenia (przez USB lub chmurę).
- Kopia zapasowa danych może być wymieniana pomiędzy urządzeniami.
- Motywy i awatary działają na obu sprzętach.
- Twórcy NIE MOGĄ dzielić posiadaczy PlayStation 4, więc produkcje sieciowe muszą otrzymać ten sam zestaw funkcji.
- Trofea oraz różne elementy do odblokowania są identyczne.
- Może pojawić się specjalna zakładka na PlayStation Store dla gier PlayStation 4 Neo oraz produkcje mogą otrzymać specjalne oznaczenie na pudełkach.
Natomiast, jak będzie prezentować się współpraca ze względu na gry?
- Deweloperzy NIE MOGĄ przygotowywać produkcji wyłącznie dla jednej wersji PlayStation 4. Jednak należy pamiętać, że PlayStation 4 Neo może posiadać ulepszone wersje gier.
- Wszystkie gry, które kupimy w wersji pudełkowej lub cyfrowej (z PlayStation 4) powinny oferować te same funkcje na PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Neo.
- Wszystkie DLC i dodatkowa zawartość będzie dostępna jednocześnie na PlayStation 4 i PlayStation Neo.
- Twórcy NIE MOGĄ przygotowywać dodatkowych elementów w rozgrywce wyłącznie dla klientów PlayStation 4 Neo. Jeśli gra posiada zmagania na podzielonym ekranie, to ta opcja musi pojawić się na obu wersjach sprzętu. Należy jednak zwrócić uwagę, że na PS4 Neo wariant rozgrywki może być ulepszony – dla przykładu na PS4 zagramy w 2 graczy na split-screenie, a na PS4 Neo zagramy w 4 graczy na split-sceenie.
- Autorzy NIE MOGĄ tworzyć ekskluzywnych dodatków dla jednej z edycji.
Redakcja przedstawiła dodatkowe informacje, które jednocześnie potwierdzają wcześniejsze wieści od Giant Bomb:
- Dualshock 4 nadal będzie podstawowym kontrolerem.
- Nie pojawi się nowy pad.
- Gry z PlayStation 4 Neo muszą działać w natywnej rozdzielczości 1920x1080 (1080p) lub wyższej.
- Pod względem płynności animacji produkcje na PlayStation 4 Neo nie mogą działać gorzej niż na zwykłym PlayStation 4, ale mogą prezentować wyższą wydajność.
Jeśli jesteście sympatykami dokładnych analiz, Digital Foundry przygotował specjalny materiał wideo, na którym są wyjaśnione wszystkie komponenty PlayStation 4 Neo: