Konklawe w szczegółach. Poznajemy bohatera, wydarzenia, nowe mechaniki
Twórcy Kurska na początku tygodnia zapowiedzieli stworzenie zupełnie nowej produkcji. Tytuł o roboczej nazwie Konklawe ma zaprowadzić zainteresowanych do Włoch, gdzie poznamy historię rodu Borgiów.
Na Konklawe będziemy musieli zaczekać dobre kilka lat. Twórcy z Jujubee nie ukrywają, że mają jeszcze kilka wielkich projektów do wykreowania, ale intrygująca pozycja trafi do zainteresowanych w 2020 roku. Studio wrzuci pozycję na PlayStation 4, Xboksa One i komputery osobiste.
Poznajcie dokładne plany Jujubee
Dzisiaj otrzymaliśmy sporo ciekawostek na temat gry. Gracze wcielą się w Konklawe w Micheletto Corella – jest to autentyczna postać, a dokładniej przyjaciel i prawa ręka syna papieża Aleksandra VI (znanego wcześniej jako Rodrigo Borgia). Autorzy nie ukrywają, że w pozycji pojawią się mocne wątki związane z otoczeniem watykańskim oraz poznamy burzliwą historię wspomnianego rodu Borgiów.
Studio podobnie jak w przypadku Kurska zamierza zaoferować duży walor edukacyjny – dzięki unikalnemu przedstawianiu prawdziwych historii, gracz może uczestniczyć w akcji, a jednocześnie poznać ciekawe, historyczne wydarzenia.
„Chcemy po raz kolejny udowodnić, że gry, podobnie jak filmy czy książki, stanowią doskonałe narzędzie do poruszania tematów społecznie istotnych. Dzięki wykorzystaniu podobnego systemu nieliniowej narracji i rozgrywki jak w grze KURSK, gdzie elementy przygodowe, RPG i np. gier akcji ścierają się ze sobą, dając interesującą i wciągającą mieszankę gatunków, będziemy mogli opowiedzieć historię rodu Borgiów w innowacyjny i ciekawy sposób.”
Powyższe słowa wypowiedział Michał Stępień, prezes Jujubee, który podkreśla, że jego ekipie zależy na zachowaniu jak największego realizmu – ten element będzie w istotny sposób łączył Kursk oraz Konklawe. Fabuła w obu produkcjach jest zaprezentowana w sposób dokumentalistyczny – tytuł ma w tym wypadku nie tylko sprawiać przyjemność, ale również edukować.
Twórcy oczywiście będą musieli wprowadzić do Konklawe nowe mechaniki – można tutaj wyróżnić między innymi walkę, która zostanie w tym wypadku poszerzona o elementy „zastraszania”:
„W odróżnieniu od KURSKA projekt “Konklawe” - z ewidentnych przyczyn - wprowadzi elementy walki, które będą poszerzone o typowe dla tamtych czasów elementy “zastraszania” wrogów typu: ekskomunika czy klątwy, które dla ówczesnych bogobojnych, były silnym bodźcem psychicznym i wzbudzały m.in. strach przed gniewem bożym. Nie zabraknie także alchemii czy przesądów, które również w średniowieczu odgrywały istotną.”
Akcja opowieści zostanie zaprezentowana z pierwszej osoby, a protagonista w trakcie wydarzeń odwiedzi wiele autentycznych lokacji, które zostaną przez deweloperów odtworzone z największą dbałością o najmniejsze detale. Jak podkreśla Stępień – twórcom zależy na wydobyciu artystycznego potencjału:
„Wcielając się w Micheletto Corellę odwiedzimy szereg otwartych autentycznych lokacji, odtworzonych z jak największą pieczołowitością. Nie zapominajmy, że były to czasy prawdziwych pereł architektury i chcemy by gra to należycie ukazywała. Potencjał artystyczny tej produkcji jest olbrzymi, dlatego chcemy jak najdokładniej przedstawić graczom realia tamtych niezwykle ciekawych czasów".”
Gra może okazać się świetnym zbiorem interesujących informacji, a dodatkowo nie możemy zapomnieć, że ta tematyka nie jest specjalnie wykorzystywana w naszej branży, więc propozycja Jujubee może zainteresować naprawdę szerokie grono odbiorców.