Mount & Blade 2 wyładniało. Nowa wersja silnika z globalną iluminacją
Autorzy Mount & Blade 2 starają się upiększyć oprawę graficzną swojej produkcji. Wychodzi im to całkiem dobrze!
Silnik, na którym hula ta ambitna produkcja występuje już w wersji 1.4 i obsługuje m.in. globalną iluminację. System oparty został na zapisywaniu danych o oświetleniu przez grę w ramach "tradycyjnej siatki mapy". Kolejne graficzne opcje wykorzystane w Mount & Blade 2 to Computer Shader Skinning oraz Particle Shading. Wg autorów zmniejsza to czas potrzebny na renderowanie "meshów' ze szkieletów obiektów, co znacznie ulepsza framerate i zapewnia 60 fps nawet w trakcie wielkich batalii. I to na wielu kartach graficznych - nie tylko tych absolutnie high-endowych.
Kingdom Come z patchem 1.3. Lepszy framerate, opcja save'owania
Taleworlds Entertainment chwali się również , że wytworzyło wiele zautomatyzowanych procesów, w ramach których tworzone są np. proste lokacje i wnętrza budynków. To znacznie przyspiesza konstruowanie lokacji w Mount & Blade 2.
Poniżej próbka nowej wersji silnika Mount & Blade 2. Wygląda to świetnie a w związku z modą na Średniowiecze po premierze Kingdom Come, deweloperzy mogą spodziewać się dużego zainteresowania swoją produkcją (wiemy, że Kingdom Come sprzedało się już w nakładzie ponad 1 mln kopii). Czekamy zatem teraz na datę premiery i ewentualne wieści o konwersji konsolowej (pierwsza odsłona gry trafiła po kilku latach od premiery na PS4 i XOne).