Nathan Drake nie otrzymuje obrażeń. Bohater Uncharted wyczerpuje szczęście

Twórcy gier często korzystają z różnorodnych sztuczek, dzięki którym ich produkcje oferują w dniu premiery odpowiednią jakość. Naughty Dog wpadło na ciekawy patent w przypadku Uncharted, ponieważ tak naprawdę główny bohater serii nie otrzymuje obrażeń.
Uncharted: Zaginione Dziedzictwo trafiło na rynek w sierpniu ubiegłego roku. To aktualnie ostatnia odsłona serii o poszukiwaczach skarbów, a teraz całe Naughty Dog skupia się na rozwoju The Last of Us Part 2.
Reżyserka Uncharted opowiada o ciemnej stronie developmentu i sposobach na poprawę sytuacji




Mimo to światowe media wspominają dzisiaj o Uncharted z powodu świetnego patentu. Jonathan Cooper – animator z Naughty Dog – postanowił pochwalić się jedną z głównych tajemnic jego pracodawcy. Twórca po dołączeniu do zespołu otrzymał szczegóły dotyczące zdrowia Nathana Drake’a.
Naughty Dog tak naprawdę nie stworzyło wskaźnika zdrowia, a podczas akcji główny bohater serii Uncharted może wyczerpać swoje „szczęście” i dopiero w momencie wyzerowania licznika, jedna kula zabija bohatera. W trakcie rozgrywki pewnie często Wasz ekran zmieniał kolor i był czerwony – gracze sądzili, że heros jest ranny, a tak naprawdę… Miał po prostu coraz to mniej szczęścia, bo obok jego ciała przelatywało sporo nabojów.
Sytuację potwierdziła Amy Hennig, według której Naughty Dog wpadło na ten pomysł już podczas kreowania pierwszego Uncharted. Ta decyzja miała zaoferować odpowiednią atmosferę i przybliżyć rozgrywkę do filmów, którymi studio inspirowało się tworząc to uniwersum.
Nie jest oczywiście sekretem, że twórcy czerpali garściami z opowieści Indiana Jonesa.
That’s a mega-swing! Sidenote I learned on joining the team: Drake doesn’t ever take bullet damage. The red UI that shows ‘hits’ is to represent his ‘luck’ running out. Eventually enemies will get a clear shot and kill him if he takes enough near-misses. https://t.co/byzVKYXVe7
— Jonathan Cooper (@GameAnim) July 8, 2018