Realm Royale ofiarą przesytu gatunku Battle Royale? Tytuł stracił 97% graczy
Hi-Rez Studios stanęło przed trudnym zadaniem. Deweloperzy muszą ratować swoją produkcję, która w przeciągu dwóch miesięcy straciła niemal wszystkich graczy. Serwery jeszcze nie są puste, jednak trudno w tym miejscu mówić o nawet minimalnym sukcesie.
Realm Royale to jedna z produkcji rozwijanych przez Hi-Rez Studios. Autorzy Smite oraz Paladins postanowili w tym drugim uniwersum osadzić wydarzenia z gatunku Battle Royale. Gra na pierwszych materiałach wyglądała ciekawie, jednak zespół ma spory problem.
Hi-Rez Studios dzieli się na trzy zespoły. Firma skupia się na dużych projektach
Realm Royale trafiło do programu Wczesnego Dostępu i na dobry początek około 105 tysięcy graczy biegało po serwerach. Wynik wyglądał nieźle biorąc pod uwagę przesyt w gatunku i dwóch królów, jednak była to w zasadzie podstawa, na której autorzy powinni budować swoją społeczność.
Deweloperom nie udało się rozszerzać grona zainteresowanych i Realm Royale straciło około 97% graczy. Aktualnie po serwerach biega średnio 3000 fanów gatunku Battle Royale (od 1000 do 6000), ale autorzy wciąż nie zaprezentowali konkretnych planów dotyczących rozwoju produkcji.
Należy na pewno przypomnieć, że Hi-Rez Studios zostało w tym tygodniu podzielone na trzy części i jedna z ekip ma właśnie skupić się wyłącznie na Realm Royale.