HDR w grach zostanie zoptymalizowany. Powstała organizacja zrzeszająca firmy z branży
HDR w grach to nadal problem dla wielu deweloperów. Twórcy często nie wiedzą, jaki standard mają przyjąć podczas kreowania przygód, ale powstała właśnie „HDR Gaming Interest Group”, która zrzesza wielkich wydawców. Firmy mają wspólnie stworzyć odpowiedni wzorzec.
W sierpniu ubiegłego roku wspominałem na portalu o pracach nad Horizon: Zero Dawn. Guerrilla Games wykorzystało szereg technik, dzięki którym ich nowa produkcja błyszczy na PlayStation 4 Pro. Deweloperzy jednocześnie nie ukrywali, że ich największym problemem było zaimplementowanie do gry technologii HDR.
Gdzie pojawił się problem? Wciąż nie ma aktualnego standardu, który mógłby służyć dla deweloperów za punkt odniesienia. Studio w ubiegłym rok tłumaczyło, że maksymalna jasność Horizon: Zero Dawn to 6 tysięcy nitów (przy patrzeniu prosto w słońce), gdy jednak nawet flagowy telewizor Sony ZD9 posiada maksymalnie 2,4 tysięcy nitów.
Sytuacja się zmieni. Powstało „HDR Gaming Interest Group”, której celem jest właśnie zapewnienie optymalizacji w grach i osiągnięcie wyjątkowej jakości we wszystkich produkcjach. W powstanie grupy zaangażowali się najwięksi wydawcy, którzy chcą poprawić wrażenia z gier.
Tak prezentuje się lista zainteresowanych firm:
- Activision Publishing, Inc.
- ASUSTek Computer Inc.
- CAPCOM Co., Ltd.
- Electronic Arts
- Epic Games
- HP Inc.
- Koninklijke Philips N.V.
- LG Electronics, Inc.
- Microsoft Corporation
- Panasonic Corporation
- SAMSUNG ELECTRONICS Co., Ltd.
- Sony Interactive Entertainment
- Sony Visual Products
- SQUARE ENIX CO., LTD.
- Toshiba Visual Solutions Corporation
- Ubisoft
- Unity
- Vicarious Visions
- VIZIO, Inc.
- WB Games
Zestawienie zawiera również korporacje, które zajmują się tworzeniem telewizorów oraz monitorów – nie jest to oczywiście przypadek, bo cała branża zamierza zająć się tematem w bardzo poważny sposób i zapewnić odpowiednią jakość.
Powstał nawet dokument, który przedstawia podstawowe założenia – znajdziecie go tutaj. Organizacja jednocześnie zastrzega, że deweloperzy powinni wykorzystywać pełną moc HDR we wszystkich odbiornikach, a kreatywny cel projektowania przygód musi prezentować identyczny poziom. Gracze nie muszą obawiać się o pogorszenie jakości HDR, ponieważ zadaniem „HDR Gaming Interest Group” jest zapewnienie znanego lub nawet lepszego obrazu. Pomysłodawcy chcą również pomóc deweloperom w zaimplementowaniu technologii na PlayStation 4, Xboksach One oraz komputerach osobistych.