DOOM II. Po 24 latach od premiery odkryto ostatni sekret gry
Pierwsze odsłony serii Doom są niewątpliwie jednymi z najbardziej kultowych gier wszech czasów i klasykami, które są dziś tak samo grywalne, jak te około 25 lat temu.
Twórca demonicznego cyklu, John Romero, ukrył w swoim dziele mnóstwo różnych sekretów, z których to odkryto już praktycznie wszystkie - no, poza jednym przypadkiem.
W DOOM II: Hell on Earth znajdował się jeden poziom, którego nie dało się przejść na 100%, albowiem nikt nie potrafił odkryć jednego ze znajdujących się na nim sekretów. Przez 24 lata prawie wszyscy gracze jednogłośnie uznali, że 15 poziom z gry, o nazwie Industrial Zone jest po prostu zabugowany i mimo, iż mniej więcej wiadomo jak powinien działać ten smaczek, nie da się go uaktywnić.
Legenda fandomowej sceny Dooma, Zero Master, nie poddał się i po wielu próbach w końcu udowodnił wszystkim, że się mylili i został oficjalnie pierwszą osobą na świecie, która ukończyła DOOM II na 100%
W czym zatem polegał problem? Każdy teleporter w grze aktywuje się wchodząc na niego, lecz niestety ten jeden jedyny, nie działał. Zero wpadł zatem na pomysł, aby Pain Elemental wepchnął go na platformę i jak się okazało, o to właśnie chodziło! Nagranie na YouTube zauważył sam John Romero i pogratulował wytrwałemu graczowi. Poniżej znajdziecie rzeczony tweet i nagranie z rozgrywki.
Secret explained: A secret teleporter is marked as a discoverable "secret", but when you touch it, you never enter the sector. So you would never get inside the teleporter sector to trigger the secret. The only way to trigger this secret is to be pushed by an enemy into it! #doom
— John Romero 🤘🏽 (@romero) August 31, 2018
Pain Elemental reveals the last official secret of Doom 2