Mortal Kombat 11 (PS4, Xbox One, Switch, PC). Premiera, cena, edycje kolekcjonerskie
Jak zapewniają twórcy najnowszej części Mortal Kombat, 'jedenastka' ma być dużym krokiem naprzód dla serii. Wyraźnie poprawiona oprawa graficzna, system walki rozbudowany o nowe patenty czy edytor postaci - fani nie powinni poczuć się zawiedzeni.
Premiera
Mortal Kombat 11 ukaże się 23 kwietnia 2019 roku na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Wersja na konsolę Nintendo Switch trafi do sprzedaży w Europie 10 maja.
Edycje gry i ich cena
Mortal Kombat 11 będzie dostępny w trzech edycjach.
Edycja standardowa – 289,00 zł (PS Store); 288,99 zł (Microsoft Store); 232,99 zł (Steam); oficjalna cena w polskim sklepie Nintendo nie została jeszcze podana
- Gra
Edycja Premium – 419,00 zł (PS Store); 418,99 zł (Microsoft Store); 359,99 zł (Steam); edycja Premium nie będzie dostępna na Nintendo Switch
- Gra
- 6 nowych grywalnych postaci z zawartości do pobrania
- dostęp do postaci z zawartości do pobrania z tygodniowym wyprzedzeniem
- 7 skórek
- 7 zestawów wyposażenia
Edycja kolekcjonerska – ok. 1300 zł (tylko PS4 i Xbox One)
- Gra
- Kombat Pack (dodatki z edycji Premium)
- Statuetka z maską Scorpiona w skali 1:1
- Steelcase
- Magnes
- Zaświadczenie o autentyczności
Osoby, które złożą przedpremierowe zamówienie na którąkolwiek z wymienionych wyżej edycji, otrzymają w prezencie bonusową grywalną postać - Shao Kahna.
Lokalizacja
Gra będzie dostępna w polskiej wersji językowej (napisy).
Fabuła
Podobnie jak niektóre poprzednie produkcje ekipy NetherRealm Studios, Mortal Kombat 11 oferować ma stworzony z rozmachem tryb fabularny, choć twórcy dotychczas nie ujawnili na jego temat zbyt wielu szczegółów. Trevor Traub, odpowiedzialny za technologię, twierdzi jednak, że będzie on „niesamowity”. Dodał ponadto, że Mortal Kombat 11 ma stanowić idealne rozwinięcie historii snutej już od ćwierćwiecza z okładem.
Na premierę gry dostępnych będzie 25 grywalnych postaci. Są to przede wszystkim weterani znani z poprzednich odsłon: Sub-Zero, Scorpion, Raiden, Sonya Blade, Kano, Baraka, D'vorah, Jade, Kabal, Skarlet czy Shao Kahn (dostępny jako DLC dla osób, które złożą przedpremierowe zamówienie). Nowy jest Geras, reprezentujący ciemną stronę mocy wojownik, który potrafi manipulować piaskiem i czasem. W MK11 nowa będzie również Kronika, antagonistka manipulująca wydarzeniami od zarania cyklu, dla której Geras jest prawą ręką, jednak nie będzie ona grywalna.
Rozgrywka
System walki Mortal Kombat bazuje oczywiście na rozwiązaniach znanych z poprzedników, choć twórcy zaimplementowali też kilka nowych patentów, które mają uczynić rozgrywkę z jednej strony bardziej dynamiczną, a z drugiej bardziej taktyczną.
Zmodyfikowano np. sposób wykonywania combosów. Zasadniczo mają być one krótsze i prostsze do wykonania, by przyspieszyć tempo pojedynków, jednak samo łączenie combosów nadal będzie wymagało większych umiejętności ze strony grającego. Inna zmiana to obecność dwóch specjalnych wskaźników (zamiast jednego podzielonego na trzy części). Zapełniają się one z czasem - szybciej, wolniej, to zależy, co robimy na polu walki. Jeden jest wskaźnikiem ofensywnym, drugi defensywnym. Pozwalają one zwiększyć nasz potencjał w obronie lub ataku, np. sprawić, by jakaś umiejętność zyskała dodatkowy efekt. Wskaźniki będzie też można wykorzystać do odpalania specjalnych zdolności, jak w przypadku Gerasa, który jest w stanie zatrzymać czas. Co więcej, niektóre zdolności będą zużywać jeden i drugi pasek. Tutaj na uwagę zasługuje „flawless block”, idealnie wykonany blok, który pozwala na wyprowadzenie skutecznej kontry. Paulo Garcia z NetherRealm Studios powiedział, że tempo regeneracji wskaźników będzie zależeć od tego, jakiej zdolności użyjemy. Użycie czegoś lepszego sprawi, że zajmie to więcej czasu.
Na tym nie koniec. Nową mechaniką jest również Fatal Blow, specjalna technika zadająca poważne obrażenia, którą da się odpalić tylko, jeśli zostanie nam mniej niż 30 proc. energii. Można to jednak zrobić tylko raz podczas walki. Dodano również Krushing Blows. Są to bardziej efektywne wariacje zdolności specjalnych, z którymi wiąże się jakiś dodatkowa właściwość, jak większe obrażenia. Aby z nich skorzystać, trzeba będzie spełnić określony warunek. Każda postać dysponuje pewną liczbą Krushing Blows, ale konkretnego KB można użyć tylko raz podczas pojedynku.
Mortal Kombat 11 oferować będzie kilka wariantów rozgrywki. Jednym z nich jest Towers in Time, tryb, w którym pokonujemy wieże z wyzwaniami. Będą one dostępne przez określony czas: ileś godzin, dni bądź przez cały tydzień. Ich zaliczanie nagradzane będzie przedmiotami pozwalającymi modyfikować wygląd postaci.
Tu warto wspomnieć, że istnieć będą ogólnie dwa rodzaje 'modyfikatorów'. Pierwszy (skiny, elementy ubioru) ograniczać się będzie tylko do wyglądu. Drugi pozwoli natomiast modyfikować umiejętności postaci. Jak zapewniają jednak twórcy, nie każda modyfikacja wpływająca na umiejętności zostanie dopuszczona do rozgrywki sieciowej.
W grze zostanie również zaimplementowany system mikropłatności, choć Ed Boon zapewnił, że nie podniesie on ciśnienia graczom.
Oprócz Towers in Time (i Klassic Towers) pojawi się też inny tryb, który nie został jeszcze ujawniony. Przywoływany wcześniej Trevor Traub nie chciał też powiedzieć, czy w grze pojawią się Friendships i Babality.
Jeśli chodzi o szeroko pojętą oprawę audiowizualną, twórcy dołożyli starań, by gra wyglądała wyraźnie lepiej od poprzedniej części. Muzykę do MK11 napisze zaś Wilbert Roget, który odpowiadał w przeszłości za ścieżkę dźwiękową m.in. Call of Duty WWII czy Destiny 2: Forsaken.
Wymagania sprzętowe
Minimalne:
- System operacyjny: 64-bit Windows 7 / Windows 10
- Procesor: Intel Core i5-750, 2.66 GHz / AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz lub AMD Ryzen™ 3 1200, 3.1 GHz
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA® GeForce™ GTX 670 lub NVIDIA® GeForce™ GTX 1050 / AMD® Radeon™ HD 7950 or AMD® Radeon™ R9 270
- DirectX: Wersja 11
Rekomendowane:
- System operacyjny: 64-bit Windows 7 / Windows 10
- Procesor: Intel Core i3-2100, 3.10 GHz / AMD FX-6300, 3.5 GHz lub AMD Ryzen™ 5 1400, 3.2 GHz
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA® GeForce™ GTX 780 or NVIDIA® GeForce™ GTX 1060-6GB / AMD® Radeon™ R9 290 lub RX 570
- DirectX: Wersja 11
Warto obejrzeć
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Mortal Kombat 11.
Przeczytaj również
Komentarze (35)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych