The Art Of Tekken
Artbook był dodawany do kolekcjonerskiej wersji Tekkena 5 z okazji 10-lecia serii, z tego co wiem panowie z Namco nadal wydają artbooki podczas premier nowych odsłon turnieju żelaznej pięści.
Jako fan obrazków, w mniejszym stopniu kolekcjonerek, mam często dylemat czy warto wydać dodatkowe pieniądze na książkę z obrazkami. Jednak artbook wygląda bardzo estetycznie, a po zeskanowaniu mamy wiele naprawdę wysokiej jakości artów. Dla grafików jest to ocean nieograniczonych możliwości. Część zdjęć można znaleźć w sieci, na serwisach aukcyjnych da się też kupić owy artbook.
Jest to już dość wiekowy artbook, ale kiedyś miałem lekką manię z ich zdobywaniem, podobnie było z oficjalnymi przewodnikami, szczególnie do gier FF, które nadal trzymają swoją cenę.
Ostatnio wrzuciłem guidebook — Silent Hill: Lost Memories, którego również polecam.
Oczywiście sam artbook Tekkena jest objęty prawami autorskimi, wszystkie prawa posiada Namco. Mój blog jest tylko hołdem dla nich i przypomnieniem o prawie 9 letnim już artbooku i zbliżającym się 20-leciu serii. Wszystkich zainteresowanych kupnem odsyłam w wiadome miejsca.
Sam artbook jest niestandardowej wielkości, takie trochę większe A4, z dobrego i grubego matowego papieru, który jest miły w dotyku. Znajdziemy tam arty z części od 1 po 5. Więc może pora na mała retrospekcję...
Tekken 1
Tekken jest bijatyką 3D stworzoną i wydaną przez japońską firmę Namco pod koniec 1995 roku na konsolę PlayStation. Jest to pierwsza odsłona popularnej serii Tekken, jaka pojawiła się na platformie Sony. Produkcja Namco na automatach w Japonii zadebiutowała już w grudniu 1994 roku. Gra dodawana jest jako bonus w Tekken 5 na PlayStation 2. - cytat ppe.
Pierwszy Tekken i Ridge Racer, były jednymi z pierwszych gier jakie udało mi się dorwać na nową konsolę Sony - PSX. Choć to trochę na wyrost, bo ja byłem wtedy jeszcze gnojkiem. Jednak gra już wtedy wyglądała bardzo dobrze, choć na dzisiejsze standardy archaicznie. Dynamiczne ujęcia kamer, kombosy, grafa. Od tego wszystko się zaczęło.
Muzyka: TU
Intro:
Tekken 2
Tekken 2 jest bijatyką 3D stworzoną i wydaną przez japońską firmę Namco w październiku 1996 roku na konsolę PlayStation. Jest to druga odsłona popularnej serii Tekken, jaka pojawiła się na platformie Sony. Produkcja Namco na automatach w Japonii zadebiutowała już w sierpniu 1995 roku. Gra dodawana jest jako bonus w Tekken 5 na PlayStation 2. - cytat ppe.
Drugi Tekken zdeklasował konkurencję, nie ma mowy o źle wyskalowanych postaciach, problemach z wstawaniem. Dostajemy całkowicie nową jakość rozgrywki, nowe postacie, wiele ulepszeń w systemie. Gra nabrała dynamiki i jest to jedna z lepszych części w serii.
Muzyka: Tekken 2 OST na YT.
Intro:
Tekken 3
Tekken 3 jest bijatyką 3D stworzoną i wydaną przez japońską firmę Namco we wrześniu 1998 roku na konsolę PlayStation. Jest to trzecia odsłona popularnej serii Tekken, jaka pojawiła się na platformie Sony. Produkcja Namco na automatach w Japonii zadebiutowała już w marcu 1997 roku. „Trójka” w opinii wielu fanów uchodzi za najbardziej przełomową odsłonę cyklu. - cytat ppe.
Jeśli drugi Tekken zdeklasował konkurencję, to T3 już wystrzelił w kosmos. Każdy grał w T3, a jeśli kiedyś ktoś miał konsolę sony i mówi, że nie grał w T3 to kłamie! Od tej części scena tekkenowa bardzo się rozrosła, liczne turnieje, spotkania i godziny trenowania. Pod względem graficznym jedna z najlepiej wyglądających gier na PSX'a jeszcze więcej postaci i jeszcze większa przyjemność z gry, nie wiem tylko dlaczego brakło Kaza, że niby wulkan go zabił? tiaaa.
Muzyka: Tekken 3 OST na YT.
Intro:
Tekken 4
Tekken 4 to bijatyka wyprodukowana i wydana przez Namco najpierw na automaty, a następnie -- w 2002 roku -- na PlayStation 2. Gra wprowadziła do rozgrywki sporo zmian względem wydanego dwa lata wcześniej Tekken Tag Tournament. - cytat ppe.
Jak dla mnie tu panowie z Namco uderzyli w ścianę, dosłownie i w przenośni, jak gracze często narzekający na T4. Wprowadzono kilka nowych postaci i zamknięto areny walki, co miało wprowadzić element taktyczny do walki, a tylko utrudniało grę, nierówne nawierzchnie i o wiele gorsze zbalansowanie ciosów. Jedna z gorszych odsłon ogólnie, ale nadal dobra gra dająca dużo zabawy. Oprawa audio-wizualna ciągle trzyma poziom.
Muzyka: Tekken 4 OST na YT.
Intro:
Tekken 5
Tekken 5 to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana i wydana przez Namco najpierw na automaty, a następnie przeniesiona także na PlayStation 2. “Piątka” uchodzi powszechnie za powrót do korzeni po części czwartej, która znana jest z tego, że wprowadziła do formuły serii szereg różnie ocenianych nowych rozwiązań. - cytat ppe.
T5 to powrót króla, jak dla mnie najlepsza gra od czasów T3 i TTT. Masa postaci, powalająca grafika pokazująca moc PS2, powrót do znanych rozwiązań, areny wyglądały obłędnie, świetna muzyka, potrafiłem godzinami nawalać w kukłę, by pojechać kumpli. Wiele świetnych turniejów i ogólnie bardzo dobre zbalansowanie postaci. Jedna z najlepszych gier na PS2! Gra cieszyła się bardzo dużą popularnością. Tak samo jak Tekken:DR, który bazował na piątce, ale Namco wprowadziło wystarczające zmiany, by ciorać z kumplami kolejne godziny.
Muzyka: Tekken 5 OST na YT.
Intro:
Seria miała swoje wzloty i upadki, ale na przestrzeni lat stała się kultowa i długo była etykietką Sony. Wszystko się zmieniło w 7 generacji, ale cała branża się zmieniła.
Wszystkie skany wrzucam do galerii, jeśli ktoś woli przeglądać na komputerze, to paczkę z artami znajdziecie tutaj.
Fanom serii polecam też:
Tekken Wiki PL - gdzie można znaleźć wiele przydatnych informacji.
Honmaru - sam spędziłem tu dużo czasu, można pogadać z ludźmi, umówić się na partyjkę w ulubioną bijatykę lub wziąć udział w turnieju.
Blog usera Krzychu007, który rozpisał się zdecydowanie bardziej o całej serii.
Zapraszam wszystkich do dzielenia się swoimi opiniami na temat serii oraz zaprezentowanego artbooka!