Xbox Developer Direct | Assassin's Creed: Shadows - REKTONEWSY24!
Cześć wszystkim, w nowym odcinku REKTONEWSÓW przyglądam się rozgrywce z Assassin's Creed: Shadows oraz omawiam ostatni pokaz Microsoftu Xbox Developer Direct🎮
W tym tygodniu musieliśmy czekać, aż do czwartku na pojawienie się ciekawych nowości. Ubisoft zaprosił graczy na długi pokaz rozgrywki Assassin's Creed: Shadows, a dziennikarzom dał możliwość własnoręcznego przetestowania swojej najnowszej produkcji. Shadows pod względem formuły nie przechodzi wielkiej rewolucji. Twórcy stawiają na sprawozdane rozwiązania z poprzednich części. Podoba mi się gameplay Naoe, duża mobilność, bieganie po dachach, wspinanie, obserwacja i cicha elimanacja oponentów. Jej rozgrywka bardzo przypomina stare klasyczne części Assassin's Creed. Rozgrywka Yasuke natomiast to typowy ciężki wojownik i styl tanka, który będzie taranował i miażdżył wrogów. Twórcy wprowadzili do gry sezonowość, rozgrywka ma się różnić w zależności od pory roku. Między bohaterami będzie można dowolnie się przełączać i sami będziemy decydować czy daną misję przejść zwiną shinobi czy silnym bamburajem, którego sami twórcy podczas gry nazywaj "czarnym do noszenia mieczy". Co ciekawe podczas pokazu nie padło ani raz słowo samuraj w odniesieniu do Yasuke. Czyżby deweloperzy przyjęli krytykę graczy i zdecydowali się na zmiany? Przekonamy się po premierze, która jest zaplanowana na 20 marca.
Wraz z nową odsłoną Assassin's Creed zadebiutuje Animus Hub, o którym długo się mówiło wcześniej. Ubisoft opracował system wzorowany na Call of Duty czy Battlefield. Platforma zaoferuje możliwość szybkiego uruchomienia wszystkich gier z serii zaczynając od Assassin's Creed Origins. Gracze będą mogli brać udział w specjalnych misjach, za które będą nagradzani elementami kosmetycznymi czy wirtualną walutą do wydania na bronie lub skórki. Dodatkowo Animus Hub będzie posiadał opcję przeglądania dzienników, notatek i historii z gier. Wygląda na to, że developerzy szykują prawdziwy live service.
Największym wydarzeniem tygodnia było bezapelacyjnie Xbox Developer Direct. Twórcy opracowujący gry dla Microsoftu zaprezentowali 4 mocne tytuły, wszystkie z datami premier i wszystkie dostępne day1 w Game Pass. Jakby tego było mało to dołożyli jeszcze bombę w postaci remake Ninja Gaiden 2 Black zrobionym w całości na Unreal Engine 5 i dostępnym od zaraz do pobrania i grania. Zacznijmy jednak od początku.
Pokaz rozpoczął się od ujawnienia tytułu niespodzianki. Okazała się nią być Ninja Gaiden 4. Kontynuacja hitu z przed wielu lat. Ostania część serii wyszła 13 lat temu. Twórcy obiecują powrót do korzeni, sieczkę, nieustanną akcję, świetnie zaprojektowanych wrogów i pełne wyzwań ulice Tokio, w którym rozegra się akcja gry. Premiera jesienią tego roku. Jako ciekawostkę dodam, że gra jest owocem wizyt Phila Spencera w Japonii wiele lat temu i Microsoft zadba o wydanie na wszystkich platformach za pośrednictwem Xbox Game Studios Publishing.
Dobrze zapowiada się też South of Midnight. Podczas pokazu mogliśmy zobaczyć jak wygląda gameplay, eksploracja i crafting. Poznaliśmy tło fabularne. Historia Hazel rozpocznie się od zniszczenia rodzinnego domu, później trafimy do fantastycznego świata podlanego klimatem głębokiego południu Stanów Zjednoczonych gdzie zmierzymy się nietypowymi wrogami. Wszystko zostało ubrane w baśniową i przyjemną dla oka grafikę. Premiera 8 kwietnia w Xbox Game Pass na PC i konsolach.
Kolejnym zaprezentowanym tytułem było Clair Obscur: Expedition 33. Gra dla fanów jRPG z wysokiej jakości oprawą graficzna oraz ciekawymi mechanikami łączącymi walkę turową z akcją w czasie rzeczywistym. Historia ma być czarująca, pełna emocji i zwrotów akcji. Garstka wybrańców bierze udział w tytułowej wyprawie, która ma odmienić losy świata. W grze będzie wielu bohaterów i każdy z nich będzie posiadał różnorodne zdolności i własne cele. Premiera 24 kwietnia w Xbox Game Pass. Gra trafi także na PS5.
Na zakończenie wjechał Doom: The Dark Ages. Nowy tytuł od ID Software prezentuje się obłędnie. Będzie to prequel ostatnich dwóch odsłon. Gra pozwoli nam zwiedzić starożytne i różnorodne scenerie oraz poznać początki Slayera. Otwarty świat pozwali na eksplorację i odnajdywanie sekretów oraz rozwijanie umiejętności. Sami będziemy decydować czy realizować cele fabularne czy najpierw postawić na zwiedzanie świata i eksterminację hord demonów w okolicznych jaskiniach oraz lochach pełnych loot`u i zagadek do rozwiązania. Twórcy obiecują też większy nacisk na opowiadaną historie za pomocą cutscenek aniżeli czytanie kodeksu i notatek. Na ekranie dzieje się prawdziwa rzeźnia. Oprawa graficzna i muzyczna to najwyższa półka. Wrogowie będą rożnie reagować na zadawane obrażenia. Do naszej dyspozycji zostanie oddana masa nowych borni wszelkiego rodzaju. Premiera 15 maja w Game Pass.
Dajcie znać w komentarzach na jakie gry czekacie i czy pokaz Wam się podobał, a osoby preferujące wersję wideo zapraszam na film.