Soul Hackers 2 - Czy Atlus oszalał z DLC ?
Na początku było SMT IV z fabularnym ,,Day One'' DLC z Sanatem i End of The Days (SMT IV powstawało co prawda jeszcze przed przejęciem Atlusa przez Segę, ale gra została wydana tuż po fuzji), potem festwial ciuchów i festyniarstwa w Personie 5, potem sprzedawanie dokładanie tych samych DLC po raz drugi w Persona 5 Royal (co prawda tylko w japońskiej wersji, ale jednak), kolejno SMT III Nocturne HD z wyciętym Dante i DLC do remastera 19 letniej (!!!) gry z PS2, następnie SMT V z ,,Day One'' DLC z nowymi demonami (Cleopatra, Mefisto i Artemis), z Fiendami i opcjonalną walką z Demifiendem (którą dla przypomnienia Digital Devil Saga z 2004 roku miała to za darmo od razu w bazowej grze), a teraz mamy powtórkę z rozgrywki w postaci ,,Day One'' DLC do Soul Hackers 2. Spójrzmy na zawartość i ceny tych DLC. To pewnie tylko przedsmak dojenia przy Personie 6 :)
Soul Hackers 2 wszystkie DLC (zanim gra jeszcze wyszła, co sugeruje wycięcie zawartości z gry na potrzeby dodatkowej monetyzacji):
- “Soul Hackers 2 Downloadable Content All-in-One Set” (4,840 yen)
- “All-in-One Additional Costumes and Background Music Set” (1,540 yen)
- “Devil Summoner: Soul Hackers Costumes and Background Music Set” (330 yen)
- “Devil Summoner: Raidou Kuzunoha Costumes and Background Music Set” (330 yen)
- “Persona 5 Costumes and Background Music Set” (330 yen)
- “Persona 4 Costumes and Background Music Set” (330 yen)
- “Shin Megami Tensei IV Costumes and Background Music Set” (330 yen)
- “Original Swimsuits Set” (220 yen) - serio stroje kąpielowe do Devil Summoner Soul Hackers ?
- “All-in-One Additional Demons Set” (1,540 yen)
- “Nemissa and Zaou-Gongen Set” (550 yen)
- “Satan and Tzitzimitl Set” (440 yen)
- “Mara and Armaiti Set” (440 yen)
- “Anahita and Masakado Set” (440 yen)
- “Additional Scenario: Lost Numbers” (990 yen)
- An additional episode centered on new character Nana. It consists of multiple requests between levels 10 and 99, which can be accepted as you progress through the game at the facility “Club Cretaceous.” As you progress through the requests, you will unlock the dungeon “Yatagai Training Center.” In the depths of the “Yatagai Training Center” awaits a high tension battle in the game’s most difficult boss.
- Nana (voiced by Nao Touyama) – A Devil Summoner searching for her missing father. Although a novice, she has an outstanding sense of combat and investigates the mystery of the “Lost Numbers” with Ringo and the others. She is a chowhound with a sweet tooth, and is always checking out the new sweets on the menu at Bar Heidrun.
- Story – At Madam Ginko’s request, Ringo and company investigate an epidemic of incidents caused by mysterious monsters. Along the way, they encounter a Devil Summoner named Nana and learn that the demons involved in the case are known as “Lost Numbers.” And so they set foot into the “Yatagai Training Center,” a facility where the key to solving the mystery lies…
- “All-in-One Additional Money, Incense, and EXP Set” (770 yen)
- “Cash Payoffs” (330 yen) – Earn a lot of money.
- “Incense Payoffs” (330 yen) – Increases the Devil Summoners’ stats.
- “Unlimited EXP Data” (330 yen) – Level up easily.
- “All-in-One Additional Costumes and Background Music Set” (1,540 yen)
- “Useful Items Set” (free)
- “Extra Difficulty: Very Hard” (free)
Łączny koszt wszystkich DLC to aż 50$ !!!
Filmik z DLC do Soul Hackers 2:
Dla przypomnienia Raidou Kuzunoha był za darmo w Soul Hackers 1 w wersji 3DS (w nowododanym bonusowym dungeonie, któego nie było w oryginalnej wersji na Sega Saturn), a tutaj dali jego znowu jako płatny kostium, co najśmieszniejsze Atlus-owi nawet nie chciało się przygotować tych ,,ciuchów'' żeby nie sprawiały one zrobionych na odwal się, po prostu skopiowali dwa razy strój Raidou i Narumiego (nosi garniak z wersji Raidou 1 i 2) :D Mogli dać zamiast duplikatów np. strój Nagi i Geijina Kuzunohy, no ale po co się wysilać skoro i tak się sprzeda. Na dodatek jak kupimy sobie te ciuchy, to są one widoczne TYLKO i wyłącznie w trakcie walki, nie tak jak w Personie 5 również podczas dungeon crawlingu. Nawet im się tego nie chciało zrobić ...
O ile ciuchy to tylko ciuchy, kosmetyka i da się bez tego żyć, no ale wycięcie ikonicznych demonów, które od zawsze były w prawie każdej grze w serii to już gruba przesada. Ja rozumiem dać do DLC zupełnie nowe demony w 3D takie jak Cleopatra, czy Mefisto z SMT V, co były wcześniej tylko w SMT IV Apocalypse też jako DLC, no ale Satan i przede wszystkim Mara w DLC ??? Satan i Mara zadebiutowali w SMT 2 w 1994 roku i poza brakiem Satana w ogóle w SMT V, oba demony od zawsze były w podstawowym rosterze w grach SMT/Persona. Umieszczenie Satana do płatnego DLC byłoby jeszcze jakoś do wytłumaczenia, gdyby zrobili pierwszy model w 3D korzystając z designu z SMT IV Apocalypse, a tak to po prostu wzięli model z SMT III Nocturne, zmienili filtr i voila, mamy demona cashgraba. Z Marą (to ten demon w kształcie penisa) jest jeszcze gorzej, bo Atlus dobrze wie, że jest sporo fanów tego demona robiących sobie z niego memy i to teraz wykorzystuje. Chcesz sobie zrobić mema z Marą ? Nie ma sprawy !!! Za jedyne 440 yenów i penis jest twój :D No i na koniec najlepsze - Nemissa zarówno jako demon, jak Mary jako ciuch w DLC to zwykłe skurw...ństwo z strony Atlusa.
Co najśmieszniejsze, samo kupno demonów z DLC w przeciwieństwie do ,,pokemonowatych'' SMT (w których frajdę sprawia zbieranie Demonów i wystawianie ich potem do walki, zupełnie jak to jest w Poksach) jest w Soul Hackers 2 bez sensu, ponieważ podobnie jak to jest w Personie, czy Digital Devil Saga, demonów nie widzimy w trakcie walki tzn. ich nie przywołujemy, widzimy je tylko w tych pseudo All-Out-Attack (przypominających bardziej Demon Coop z SMT Strange Journey) i podczas fuzji w Goumaden, więc jaki jest ich sens kupować, gdy ich nie widzimy ??? Kupujemy je tak naprawdę tylko dla ich statystyk i OP skilli.
Jednak zdecydowanie najbardziej przesadzonym DLC jest wycięte Story DLC o nazwie ,,Lost Numbers'' z zupełnie nowym lochem i nową postacią !!! Dla przypomnienia ostatnia gra Atlusa wydana przed fuzją z Segą - SMT Devil Summoner Soul Hackers 1 na 3DS-ie miało dodatkowy dungeon zupełnie za darmo, od razu w grze. Reszta DLC (bonusy do EXP-a i kasy) to już moim zdaniem akceptowalne duperele, niewpływające negatywnie na zawartość gry. Miłym gestem jest na pewno, darmowe DLC w postaci bardzo trudnego poziomu trudności, ale czemu znowu jest on w darmowym DLC jak Mercifull w SMT III Nocturne HD Remaster ??? Pewnie jest to spowodowane testowaniem poziomu trudności już po wysłaniu gry do tłoczni.
Kupić czy nie kupić ? Oto jest pytanie ...
Osobiście nigdy nie kupiłem żadnego DLC do gier Atlusa, poza jednym kosmetycznym do Catherine Full Body, ale tylko żeby wesprzeć mocno niedocenione Studio-Zero. Polecam wam też tak zrobić i nie karmić Fatlusa. Kupić tylko podstawkę, a jak ktoś ma ciśnienie na wszystkie DLC to radziłbym poczekać na wersję ,,ostateczną'', którą kupi się za rok pewnie za pół ceny jak to było np. z Valkyria Chronicles 4 Complete Edition. Sega zaczyna powoli być równie pazerna co Koei Tecmo, czy Square Enix, więc wcale nie zdziwiłbym się, że Soul Hackers 2 to taki test jak daleko mogą się posunąć z dojeniem fanów przed Personą 6. Nawet nie chcę sobie wyborazić jaką dojarkę szykuje Sega/Atlus przy Personie 6.