Raidou Remastered - nowe informacje nt. remasteru 20 letniego klasyka od Atlusa

Stalo sie. Na ostatnim Nintendo Direct, Atlus w koncu zaprezentowal dlugooczekiwany przez fanow - remaster SMT Devil Summoner Raidou Kuzunoha versus Soulless Army (pod zmieniona nazwa ,,Raidou Remastered Mystery of Soulless Army"). Wraz z nim ukazaly sie pierwsze szczegoly dot. remastera. I musze napisac, ze zapowiadaja sie one naprawde obiecujaco.
Tytul gry: Raidou Remastered Mystery of Soulless Army
Gatunek: action RPG
Rodzaj odswiezenia: Remaster
Producent: Atlus (Team Maniax)
Wydawca: Sega
Rezyser: Kazuyiuki Yamai (Raidou 1&2, SMT 3 Maniax Chronicle, SMT Strange Journey, SMT IV, SMT IV Apocalypse)
Art design: Kazuma Kaneko (PS2), Masayuki Doi (Remaster)
Muzyka: Shoji Meguro (SMT Devil Summoner Soul Hackers, SMT 3, Digital Devil Saga 1&2, Raidou 1&2, Persona 3&4, SMT Strange Journey, Persona 5, Metaphor)
Data wydania: 19.06.2025
Platformy: PC (Steam), PS4, PS5, XBOX One, XBOX Series, Switch
Trailer (angielski dubbing):
Trailer (japonski dubbing):
Raidou Remastered Mystery of Soulless Army jest to remaster (nie mylic z rimejkiem) wydanego w 2006 roku na PS2 spinoffa Shin Megami Tensei o nazwie Devil Summoner Raidou Kuzunoha versus Soulless Army. Za gre odpowiedzialny jest Kazuyiuki Yamai z Team Maniax, obecnie jeden z prezesow Atlusa (a takze rezyser Raidou 1&2, SMT 3 Nocturne Maniax Chronicle, SMT Strange Journey, SMT 4, SMT 4 Apocalypse). Jest to jedyny action RPG zrobiony przez Atlusa, ktorego akcja dzieje sie w Tokyo w erze Taisho (lata 20 XX wieku w Japonii). Bohaterem gry jest Raidou Kuzunoha, tytulowy diabelski przywolywacz, ktory wraz z swoim kocim mentorem o imieniu Gouto i pracujacym w agencji detektywistycznej Narumim, bada okolicznosci porwania tajemniczej Kayi Daidouji przez czlonkow Bezdusznej Armii. Wiecej szczegolow na temat gry i remastera znajdziecie pod tym filmikiem:
Zrzuty ekranu z remastera:
Czyzby to byl na pewno tylko remaster ? Bo po powyzszych obrazkach wyglada to mi na rimejk, niz remaster :D
Roznice miedzy oryginalem z PS2, a remasterem:
- ulepszona oprawa graficzna na Unreal Engine 4 (silnik z SMT V)
- zmieniono prerenderowane tla 2D w pelne 3D
- 60FPS i wsparcie rozdzielczosci panoramicznych
- dodano angielski i japonski voice acting (oryginal na PS2 nie mial dubbingu jak Nocturne)
- dodano nowe jezyki w lokalizacji (niestety Polacy zawiedli przy kupnie SMT V Vengeance z PL napisami, wiec Raidou Remastered nie bedzie juz miec PL napisow)
- brak random encounterow, zamiast tego wprowadzono ,,symbol encountery", w stylu tego co mielismy w rimejku Star Ocean 2
- battle system z Raidou Kuzunoha versus King Abaddon + ulepszenia rodem z Yakuzy
- mozliwosc przywolania dwoch demonow na pole bitwy, tak jak to bylo w Raidou Kuzunoha versus King Abaddon
- 50 nowych demonow, w tym kilka z SMT V Vengeance takich jak Idun, czy Hayataro (oryginal na PS2 mial 70 demonow, co w sumie daje nam do dyspozycji 120 demonow do fuzji w Goumaden)
- nowe UI i interfejs bitewny przypominajacy ten z Yakuzy Ishin
- dodano crafting i drzewko rozwoju broni rodem z Yakuzy Ishin
- dodano nowe tytuly dla Raidou
- dodano mozliwosc zapisu w dowolnym momencie i autosave
- dodano szybka podroz (Raidou moze jezdzic na gape tramwajem)
- dodano minimape
- ulepszono cutscenki na silniku gry
- ulepszono fuzje demonow w Goumaden
- Wiktor moze teraz zapisac nam po kilka kopii tego samego demona, dzieki nowej opcji Devil Chart
- dodano nowe poziomy trudnosci na wzor SMT V Vengeance (Journalist Mode, Gumshoe, Private Eye, Truth Seeker, oraz dostepny tylko w New Game + ,,Super Raidou Kuzunoha'')
- dodano wsparcie dla osiagniec
- ulepszono demon loyality system i dodano mozliwosc dawania prezentow dla demonow w zamian za fanty z Devil Summoner Soul Hackers
- nie zmeniono soundtracku od Shojiego Meguro