Poradniki na PPE - propozycje zmian
Z każdym miesiącem nasz dział poradników nabiera na sile. Tworzymy dla Was nie tylko opisy przejścia czy odpowiedzi na nurtujące pytania dla gier wysokobudżetowych, ale również dla tych mniejszych, które mają ogromną szansę odnieść sukces na rynku.
Dzisiaj przychodzę do Was z nietypowym blogiem, w którym poprosiłbym o pomoc w rozwinięciu wymienionego w tytule działu. Zdaję sobie sprawę z tego, że spora część Czytelników odwiedzających PPE niemalże codziennie rzadko z niego korzysta, ale liczę na to, że Ci, którzy w przeszłości choć na parę minut zerknęli do porad czy odpowiedzi zahaczających swoją tematyką o wskazane mechaniki, dołożą swoje trzy grosze w komentarzach.
Zbędnie nie przedłużając, chciałbym dowiedzieć się, z czego jesteście najbardziej zadowoleni (oprócz oczywiście opisu romansów :D) wchodząc do poradnika, z czego najchętniej korzystacie, a które sekcje omijacie - chociażby - ze względu na ich niską jakość (konstruktywna krytyka mile widziana). A może czegoś, co chcielibyście u nas ujrzeć, brakuje? Poniżej umieszczam małą ściągę:
Przykładowe poradniki:
- Poradniki do RPG: Cyberpunk 2077 / Mass Effect 1
- Poradniki do survival horrorów: Resident Evil Village / The Medium
- Poradnik do platformówki: It Takes Two
- Poradnik do wyścigówki: F1 2021
Sekcje i ich krótki opis:
- Podstawy - opis podstawowych elementów gry, z którymi będziesz obcował od rozpoczęcia aż do skończenia rozgrywki. W skrócie - rozmiar mapy, taktyka dot. walk, skradania, opis umiejętności, sekwencji QTE czy dostępność polskiej lokalizacji.
- Porady i pytania - przydatne opisy ułatwiające rozgrywkę i odpowiadające na pytania, które zapalą się u większości osób po rozpoczęciu zabawy (kiedy zdobędę srebrny miecz w Wiedźminie, jak rozmawiać z towarzyszami, aby nie pominąć żadnego dialogu, czy postać Y będzie zainteresowana protagonistą w przyszłości, czy to, w jaki sposób skanować planety w ME2, aby nie pomijać minerałów. Jest tego masa.
- Wybory i konsekwencje - nie ma co się rozpisywać, bo sama nazwa sekcji wszystko mówi: szczegółowy opis wyboru i konsekwencje, które niesie za sobą.
- Solucja - opis przejścia głównego wątku gry. W zależności od danej produkcji raz uwzględniamy wszystkie materiały możliwe do zdobycia po drodze (np. RE Village), a w innych przypadkach skupiamy się jedynie na opisaniu, w którą stronę iść, aby pchnąć fabułę do przodu.
- Misje poboczne i aktywności w świecie - szczegółowy opis opcjonalnych aktywności, na które natkniemy się po drodze. Nie ma co tutaj więcej dodawać.
- Zagadki - szczegółowy opis zagadek, które musimy rozwiązać w misjach głównych oraz pobocznych.
- Znajdźki - szczegółowy opis elementów kolekcjonerskich - gdzie je znaleźć i jak to robić, aby żadnego nie pominąć w trakcie przechodzenia gry.
- Starcia z bossami - szczegółowy opis starć z bossami, czyli co zrobić, aby to oni jako pierwsi gryźli piach, a nie nasza postać.
- Romanse - szczegółowy opis bohaterów, z którymi możemy wejść do łóżka. Wybory w dialogach, orientacja itp.
Na sam koniec pragnę odpowiedzieć na dwa pytania, które na pewno padłyby w sekcji komentarzy:
- Dlaczego podbijacie poradniki? Poradniki są u nas podbijane (najczęściej w okolicach premiery danej gry) dlatego, że sekcja za nie odpowiadająca nie jest w żaden sposób wyróżniona. Niejednokrotnie spotkałem się z sytuacją, że wiele osób nawet nie wiedziało, że coś takiego dla nich przygotowujemy. Stąd też rzeczone podbijanie - nie będzie ono aż tak często występowało w nowej, nadchodzącej wielkimi krokami wersji strony.
- Dlaczego odpowiedzi na niektóre pytania w poradnikach są tak krótkie? Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że wiele osób nie lubi przedzierać się przez ściany tekstu (w takim przypadku - często czytając o podstawach, które już znają), dlatego odpowiedź na dane pytanie znajdziecie już w drugim, maksymalnie trzecim zdaniu.
Mocno liczę na Wasze odpowiedzi (jeśli nie w sekcji, to można anonimowo podsyłać propozycje na e-mail: [email protected])! Postaram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Miłego dnia!