Reklama

1. Halo Reach - streszczenie

BLOG
1658V
1. Halo Reach - streszczenie
Tiskun | 30.11.2021, 22:57
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Zapraszam do przestudiowania uniwersum Halo od początku aż do Halo Infinite, które niedługo pojawi się na Xboxach. Często informacji, których nie znajdziecie w grach, a bardziej w książkach, filmach czy animacjach. Z chęcią powtórzę sobie najważniejsze informacje przed Infinite. Jeżeli interesuje cię świat Halo to zapraszam. Purystom wytykającym błędy językowe serdecznie dziękuję za współpracę. Marudom wkleiłem wersję po angielsku na dole i niech sobie przeczytają.

Halo: Reach – strzelanka pierwszoosobowa wydana 14 września 2010 roku. Produkcja poprzedza wydarzenia z Halo: Combat Evolved. Gracz jako członek grupy Noble Team broni planety Reach przed armią rasy obcych. W trybie wieloosobowym gracz może walczyć z innymi graczami. Gra została zapowiedziana 1 czerwca 2009 roku na konferencji Microsoftu na targach E3.
Źródło : https://pl.wikipedia.org/wiki/Halo:_Reach

Halo Reach - wydarzenia przed 1 częścią Halo.

Noble Team :

Fabuła :

Noble Six (Gracz) spotyka się z resztą Noble Team na krótko przed ich wysłaniem w celu zbadania, dlaczego przekaźnik komunikacyjny został wyłączony. Odkrywają, że siły Przymierza zaatakowały Reach.

Zespół zostaje przeniesiony maszyną latającą na plac, aby bronić Sword Base, instalacji Biura Wywiadu Marynarki (ONI) przed atakiem Przymierza. Po odparciu ataku Noble Team spotyka Catherine Halsey, naukowca i pomysłodawcę programu Spartan (np. Master Chief) oraz znajduje ich pancerz wspomagany MJOLNIR. Halsey pyta o zaangażowanie zespół gracza w przekaźnik, podejrzewając, że Przymierze próbowało zdobyć ściśle tajne dane ONI czyli placówce w której ona pracowała.

Jun i Six (Gracz) odkrywają, że na planecie gromadzą się siły inwazyjne. UNSC rozpoczyna atak następnego ranka, aby odeprzeć inwazję Przymierza. Noble Team wspiera siły uderzeniowe, atakując kluczowe stacje artyleryjskie i stanowiska dowodzenia. Ujawnia się zamaskowany lotniskowiec Przymierza; nie używając konwencjonalnej broni do zniszczenia lotniskowca, Jorge i Six przemycają silnik (z nuklearką) do korwety Przymierza. Jorge wiedząc, że nie da rady, powierza Six nieśmiertelniki, a następnie zmusza go do wydostania się z korwety, pozostając z tyłu, by zdetonować silnik i zniszczyć korwetę Przymierza. Jorge ginie. Wkrótce potem do Reach przybywa kolejna flota Przymierza.

Typowa walka z Elitami :

Wracając na Reach, Six (Gracz) asystuje w obronie miasta i ewakuacji cywilów w Nowej Aleksandrii i ponownie łączy się z Noble Team. W czasie spotkania Kat zostaje zabita przez snajpera Przymierza. Wezwany do Sword Base na misję oddział zostaje skierowany do kompleksu pod ziemię przez dr. Halsey do starożytnego artefaktu obcych, który jej zdaniem jest niezbędny do wygrania wojny z Przymierzem. Noble Team powierzono transport sztucznej inteligencji Cortany (tworu dr. Halsey) i danych dotyczących artefaktu do Pillar of Autumn (statek) UNSC, zadokowanego w stoczni. Po wydostaniu się z kompleksu Jun opuszcza zespół, by eskortować Halsey poza Reach.

Sprzęt w Halo :

W drodze do Pillar of Autumn (statek) Carter zostaje ciężko ranny i poświęca się, aby umożliwić Six i Emile'owi dotarcie do stoczni. Emile kierując samolotem staje do obrony Pillar of Autumn przed samolotami wroga, podczas gdy Six walczy z siłami naziemnymi Przymierza, aby dostarczyć Cortanę do kapitana Autumn, Jacoba Keyesa. Kiedy Emile zostaje zabity przez Elitę (jedna z ras Przymierza), Six pozostaje w tyle, aby obsługiwać broń i niszczy supertransporter Przymierza, zapewniając ucieczkę Pillar of Autumn (Statek). Cortana, wykorzystując dane z artefaktu obcych, prowadzi Pillar of Autumn do pierścienia Halo czyli części 1 gry. W scenie po napisach Six ostatni członek Noble Team walczy z przeważającymi siłami Przymierza, ostatecznie zostając zabity przez elitę Przymierza. W 2560 roku uszkodzony hełm Six pozostaje na równinach odrestaurowanego Reach. Narracja dr. Halsey wychwala Noble Team, który umożliwił ludzkości zwycięstwo nad Przymierzem.

Słowniczek : (Wiele informacji będzie powtarzanych w kolejnych blogach, bo po pierwsze nie wszystkie blogi każdy czyta, a po drugie nie chcę jeszcze raz pisać to samo tylko inaczej). 

Planeta Reach :

1. Reach to nazwa planety. Znana również jako Epsilon Eridani II. Jest kolonią założoną przez ludzi i siostrzaną planetą samej Ziemi. Znajduje się w odległości 10,5 lat świetlnych od Układu Słonecznego. Reach jest czwartą co do wielkości planetą w układzie Epsilon Eridani. Planeta została skolonizowana w 2362 roku przez Odyseję. Reach została wybrana jako miejsce kolonii ze względu na bogate złoża tytanu. Najechana przez Przymierze w 2552 roku.

2. Noble Team (Jun, Six (Gracz), Jorge, Kat, Carter, Emile) - zespół żołnierzy z którymi gramy.
W tej części nie występuje Master Chief.

3. UNSC - United Nations Space Command - Dowództwo Kosmiczne Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNSC) jest agencją wojskową, badawczą i naukową Zjednoczonego Rządu Ziemi (UEG). Działa jako nadzwyczajny organ zarządzający całą rasą ludzką. UNSC powstała w XXII wieku.

Przed atakiem Przymierza UNSC zajmowało bardzo dużą przestrzeń kosmiczną. Podstawowym celem była walka z powstańcami, brutalnego ruchu oporu składającego się z kolonistów pragnących niezależności. UNSC toczyło ciągłe bitwy w luźno zdefiniowanej wojnie domowej zwanej powstaniem. Próbując pomóc zakończyć długotrwałą wojnę, UEG zlecił projekt ORION, a później program SPARTAN-II, który stworzył elitarnych super żołnierzy do walki z powstańcami. Kiedy rozpoczęła się wojna między ludźmi i przymierzem, a najeźdźcy z kosmosu zaczęli niszczyć Zewnętrzne Kolonie, Spartanie stali się największą nadzieją ludzkości w walce kosmitami. Ze względu na zagrożenie z kosmosu ludzkość zjednoczyła się pod wspólnym sztandarem.

4. Przymierze - jest to zgrupowanie kilkunastu ras (ciężko powiedzieć ilu) o działalności polityczno-militarnej. Wrogowie ludzi, którzy nieustannie nękają i prześladują rasę ludzkości na wszystkich możliwych planetach. Główny przeciwnik w serii gier Halo zwłaszcza części 1-3. W Halo 4 dołączają do Dydakta, a w piątce są rozproszeni po stracie lidera i potrafią walczyć między sobą o władzę.

Brutowie : (Występują w Halo Infinite)

W częściach 2-3 Przymierzem rządziła Najwyższa Rada Przymierza zwana prorokami Miłosierdzia, Prawa i Żalu. Wszyscy trzej polegli ostatecznie. 

Prorok :

Religia zapoczątkowana przez proroków opierała się na "Wielkiej Podróży" czyli po aktywacji pierścieni Halo miała dokonać się transcendecja przemiany w "bogów". Była to błędnie zinterpretowana techonologia Forerunnerów.

Najpopularniejszymi gatunkami byli :
1. Sangheili - zwana Elitą
2. Jiralhanae - zwana Brutami
3. San'Shyuum - zwana Prorokami
4. Huragok - zwana Inżynierami
5. Mgalekgolo - zwana Łowcami
6. Yanme'e - zwana Dronami
7. Unggoy - trepy

Unggoy : (z charakterystyczną maską, bo oddychają metanem, a nie tlenem). Występują w Halo Infinite

5. Pillar of Autumn - statek, który został zbudowany na Marsie w 2507 roku, a wszedł do służby w 2510 roku. Zarządzał nim Kapitan Jacob Keyes.

6. Cortana - sztuczna inteligencja, która służy w UNSC. Twórczyni Cortany nazywa się Catherine Halsey. Cortana można powiedzieć, że jest najlepszą sztuczną inteligencją stworzoną przez ludzi. Bez problemu potrafi łamać wszystkie zabezpieczenia oraz posiada niesamowitą wiedzę wywiadowczą. Na samym początku Cortana nie była wykorzystywana do celów militarnych, a służyła bardziej jako "pomoc naukowa". Potrafi komunikować się za pomocą systemów komunikacyjnych i wyświetlać holograficzny obraz siebie z odpowiednich projektorów. Jej wybrany awatar to naga kobieta (choć ocenzurowana przez geometryczne wzory na jej ciele) mniej więcej po dwudziestce. Pojawia się z fioletowo-niebieską skórą, fioletowo-niebieskimi włosami do ramion, przyciętymi krócej z tyłu i niebieskimi symbolami przewijającymi się w dół jej ciała. W innym stanie emocjonalnym niż opanowana Cortana zwykle zmienia kolory.

7. Catherine Elizabeth Halsey - naukowiec pracujący w Biurze Wywiadu Marynarki Wojennej, która najbardziej znana jest z pracy nad projektem Spartan-II (Master Chief), uzbrojenia dla żołnierzy i tworzenia sztucznych inteligencji (Cortana). Ostatecznie mimo niezwykłych osiągnięć żałowała wprowadzenia projektu Spartan-II do wojska. Miała obsesję na punkcie ratowania ludzkości przed zagrożeniami.

Po przybyciu na Reach stworzyła nowe laboratorium. To na Reach zaprojektowała dla Cortany szereg algorytmów umożliwiających włamanie się do każdego systemu.

Źródła : teksty stanowią luźne tłumaczenie z różnych stron o Halo między innymi z https://www.halopedia.org/ ale nie tylko.

Oceń bloga:
6

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper