Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm - opis gry
Warhammer 40,000: Dawn of War – Soulstorm to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Iron Lore Entertainment oraz Relic Entertainment i wydana przez THQ Inc. 4 marca 2008 roku jedynie na komputery osobiste z systemem Windows (dzień później w ramach platformy Steam). W Polsce, gdzie wydawcą był CD Projekt, produkcja pojawiła się 13 marca 2008 roku. Jest to samodzielny dodatek do wydanego w 2004 roku Warhammer 40,000: Dawn of War.
Mechanika rozgrywki względem poprzednich odsłon przeszła kilka zmian - pojawiły się m.in. pojazdy latające. Dodatkowo usprawniony został tryb sieciowy. Nowością są także 2 frakcje - Mroczni Eldarzy, przesiąknięci złem łupieżcy łaknący dusz oraz Siostry Bitwy, oddane Imperatorowi kobiety, które na wzór Kosmicznych Marines ubierają się w ciężkie pancerze i wypalają najmniejszy objaw herezji żywym ogniem. Produkcja ta pozwala przetestować mechanikę na 3 sposoby - w rozgrywce sieciowej do 8 osób, scenariusz na wybranej mapie albo kampanię.
Kampania opowiada historię układu planetarnego Kaurava w którym pojawia się Burza Spaczni (ang. Soulstorm). W efekcie jej działania pojawiają się siły Chaosu, budzą się Nekroni, a nawigacja staje się bezużyteczna. Jest to zjawisko na tyle ciekawe, że wszystkie strony dążą do jego zbadania w efekcie czego wybucha konflikt na masową skalę. Gracz wybiera więc jedną z dostępnych frakcji i stara się opanować cały układ planetarny.
Produkcja ta spotkała się z dość chłodnym, jak na gry z uniwersum, przyjęciem i uzyskała noty na poziomie 70 procent. Recenzenci chwalili ogólną jakość wykonania w tym solidnie wykonaną mechaniką rozgrywki, jednak w ich opinii gra nie wnosiła większych innowacji do serii.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych