Painkiller - opis gry
Painkiller to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez People Can Fly i wydana przez DreamCatcher Interactive 9 kwietnia 2004 roku jedynie na PC z systemem Windows. Na terenie Polski, gdzie za dystrybucję odpowiadał Axel Springer Polska, produkcja pojawiła się 17 kwietnia 2004 roku.
Painkiller korzysta z autorskiego silnika Pain Engine wspomożonego przez technologię Havok, co dało twórcom więcej narzędzi w trakcie produkcji, która, jak przyznał później ówczesny szef projektu Adrian Chmielarz, miała trudne początki.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia Daniela Garnera, który w trakcie podróży ze swoją żoną Catherine do pewnego miejsca wskutek nieuwagi czołowo zderza się z ciężarówką i ginie w wypadku samochodowym. Podczas gdy jego żona trafiła do Nieba, Daniel za nieokreślone winy nie może być teraz z nią i przebywa w Czyśćcu. Pewnego dnia spotyka tam anioła Sammaela, który oferuje mu możliwość spotkania z Catherine, jeśli ten przeszkodzi Lucyferowi zabijając kilku jego dowódców oraz niezliczone armie jego sługusów. Daniel, choć początkowo nieufny, nie ma zbyt wielu możliwości by spełnić swoje marzenie i przyjmuje to zlecenie. Podróżując przez liczne lokacje (niektóre odwzorowane są na podstawie istniejących miejsc) ściera się z hordami Lucyfera.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem zarówno ze strony graczy jak i recenzentów i uzyskała noty na średnim poziomie 82 procent. Recenzenci chwalili mechanikę rozgrywki oraz lokacje, a krytyka dotyczyła trybu sieciowego, który w ich opinii zbyt mocno przypominał ten znany z serii Quake. Painkiller przez dwa lata był obecny w ramach Cyberathlete Professional League. Jakiś czas później rynek ujrzała wersja na Xbox znana jako Painkiller: Hell Wars, wersja mobilna znana jako Painkiller: Purgatory HD i okrojona do 12 misji Painkiller: Special Edition.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych