Control - opis gry
Control to strzelanina z widokiem z perspektywy trzeciej osoby wyprodukowana przez studio Remedy Entertainment i wydana przez 505 Games. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Fabuła
Główną bohaterką Control jest Jesse Faden, kobieta, która po traumatycznym przeżyciu z dzieciństwa zyskała nadprzyrodzone zdolności. Aby dowiedzieć się czegoś o swojej przeszłości, udaje się do głównej siedziby Federalnego Biura Kontroli (FBC), agencji rządowej, która bada najróżniejsze zjawiska wymykające się nauce.
Gdy Faden trafia do Oldest House, budynek zostaje opanowany właśnie przez tajemniczą siłę określaną jako Hiss (Syk). Zabija ona dyrektora Biura i przejmuje kontrolę nad szeregowymi agentami. Bohaterka ratuje się zdobywając broń zabitego dyrektora, choć ta – jak się okazuje – posiada specjalną właściwość: ma własną świadomość i sama wybiera swojego właściciela. Niesie to z sobą pewne konsekwencje. Faden zostaje bowiem w ten sposób „namaszczona” na nową szefową Biura, rozpoczynając tym samym próbę odbicia jego siedziby.
Rozgrywka
Control to strzelanina TPP w stylu poprzednich gier studia Remedy (choć sporo ją też różni od tych tytułów). Podczas zmagań bohaterka dysponuje tylko jedną bronią określaną jako Service Weapon, ale może ona zmieniać formę i właściwości, co sprawia, że de facto arsenał jest większy, niż mogłoby się wydawać. Form jest sporo, np. Grip (zwykły rewolwer), Shatter (strzelba) czy Spin (karabin maszynowy). Nie ma tu jednak standardowego licznika amunicji. Zamiast tego broń Faden korzysta ze specjalnej energii regenerującej się automatycznie po upływie czasu.
Ważne są także zdolności nadprzyrodzone. Są wśród nich m.in. lewitacja, telekineza czy kontrolowanie niektórych przeciwników. Służą one tylko do walki, ale przydają się w trakcie eksploracji siedziby Biura, pozwalając nam dostawać się do wcześniej niedostępnych miejsc.
W grze zaimplementowano ciekawy patent o nazwie Encounter Director. Bierze on pod uwagę kilka czynników, jak stopień rozwoju bohaterki czy miejsce, a następnie na podstawie tego generuje wyzwania.
Oprócz głównego wątku Remedy przygotowało także szereg zadań pobocznych. Mają one podwójne zastosowanie: rzucają więcej światła na główny wątek i pozwalają nam zdobyć nowe umiejętności.
Oprócz questów na uwagę zasługują również opcjonalne wyzwanie, tak zwane Bureau Alerts. Jeśli dotrzemy w odpowiednim czasie we wskazane miejsce i uda nam się zrealizować wytyczną, otrzymamy nagrodę.
Komentarze (60)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych