Ultima

Ultima

10,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PC 10.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Richard Garriott
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
06.1981
Europa:
1989
Producent:
Richard Garriott
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
06.1981
Europa:
1989

Ultima - opis gry

Ultima (w reedycji wydany jako Ultima I: The First Age of Darkness, a w wersji roboczej jako Ultimatum) to RPG wyprodukowany przez Richarda Garriotta i wydany przez California Pacific Computer Company w czerwcu 1981 roku w USA na komputery Apple II. W Europie, za sprawą pakietu od ORIGIN Systems, produkcja pojawiła się w 1989 roku.

Produkcja jest przedstawicielem znanej serii RPG-ów, podczas tworzenia którego Richard sugerował się doświadczeniami z pracą nad Akalabeth: World of Doom. Gracz zatem najpierw wybiera jedną z dostępnych ras - Krasnolud, Elf, Człowiek oraz Bobbit, a następnie będzie przemierzał różnorodne lokacje osadzone w fantasy w trakcie którego przyjdzie walczyć z różnorodnymi stworzeniami. W trakcie przeprawy przez lochy widok z lotu ptaka zastąpiony jest przez FPP (First Person Perspective),  Sama postać odznacza się różnorodnymi atrybutami - będąc w tej materii bardziej skomplikowaną niż papierowe produkcje z gatunku RPG - gdzie gracz może inwestować w parametry takie jak np. Siła czy Charyzma, co w istotny sposób wpływa na to, jak przechodzi się produkcję. Same parametry uzależnione są także od wybranej klasy - wojownik, kleryk, mag, złodziej, a ponadto można wybrać płeć bohatera, co jednak ze względu na ograniczenia technologiczne nie przekłada się na walory wizualne. Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

Dalsza część tekstu pod wideo

W ramach fabuły opowiedziana jest historia osadzona w Sosarii, która to nękana jest przez stwory będące efektem magii czarnoksiężnika Mondaina, który to wcześniej zapewnił sobie nieśmiertelność. Będąc ciągle nękanym przez te stworzenia, Lord Briitish (alter ego twórcy) decyduje się znaleźć śmiałka, który znajdzie sposób na zabicie Mondaina, zanim ten zapewnił sobie nieśmiertelność.

W późniejszym czasie gra została przeportowana na następujące platformy:

  • 1983 - Atari ST - USA;
  • 1986 - Ponownie na Apple II, a ponadto na Commodore 64 - USA;
  • 1987 - MS-DOS - USA;
  • 1989 - MSX2 - USA, (Europejska premiera) MS-DOS, Commodore 64, Apple II, we wszystkich przypadkach jako część Ultima Trilogy
  • 1990 - FM Towns (tutaj jako część Ultima Trilogy) - Japonia;
  • 1992 - MS-DOS, jako część Ultima I-VI series
  • 1994 - Apple IIGS - USA;
  • 1998 - MS-DOS/Windows, jako część Ultima Collection;
  • 2011 - Windows (GoG, dystrybucja cyfrowa),
  • 2012 - Macintosh (GoG, dystrybucja cyfrowa),
  • 2014 - Windows (Origin, dystrybucja cyfrowa)

Wideo - Ultima

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper