ZZT - opis gry
ZZT to przygodowo-logiczna gra akcji zaprojektowana przez Tima Sweeneya, wyprodukowana i wydana przez amerykańskiego dewelopera Potomac Computer Systems (obecnie znane jako Epic Games) w październiku 1991 roku w USA jedynie na MS-DOS. Jest to pierwsza gra studia odpowiedzialnego za m. in. serię Unreal czy technologię Unreal Engine.
Tytuł produkcji nie ma oficjalnego rozwinięcia (takowe nie było nawet planowane), mimo tego pojawiła się ciepło przyjęta sugestia od Johna Becka, by było to "Zoo of Zero Tolerance". Sam skrót był pomyślany o tym, by gra była wyświetlana w spisie oprogramowania jako ostatnia.
ZZT jest przedstawicielem gier osadzonym w pewnym świecie, gdzie gracz przemieszcza swoją postać wykorzystując kursory myszki strzela wciskając jednocześnie odpowiedzialną za kierunek strzału strzałkę oraz Shift. Wśród wrogów można wyszczególnić tygrysy, lwy czy niedźwiedzie, część z nich wyróżniająca się unikatowymi umiejętnościami. W trakcie zwiedzania mapy poza walką można także zbierać zasoby takie jak naboje czy pochodnie. Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
Produkcja, mimo mogącej odstraszać grafiki, spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony społeczności, co było spowodowane głównie bardzo rozbudowanym kreatorem poziomów pozwalającym na m. in. stworzenie klona serii Lemmings. Twórca zdecydował się przy tym zorganizować konkurs na wykorzystanie edytora postaci w efekcie czego udało się m. in. znaleźć kilku pracowników do Epic MegaGames. Sama gra cieszyła się wysoką popularnością, czego nie można powiedzieć o wydanej rok później kontynuacji, Super ZZT.
Pierwsza produkcja późniejszego Epic Games była dystrybuowana przez Paula Sweeneya, tatę Tima Sweeneya, pod szyldem "Epic Classics", a ostatnia kopia została wysłana do Zacka Hiwillera w listopadzie 2013 roku.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych