Ghost of Tsushima Director's Cut

Ghost of Tsushima Director's Cut

Ocena wg platformy:

PS5 8.6
PC 8.1
PS4 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sucker Punch
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Akcja,   Skradanka,   Otwarty świat
Śr. czas:
60 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
20.08.2021
Europa:
20.08.2021
Polska:
20.08.2021
Producent:
Sucker Punch
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Akcja,   Skradanka,   Otwarty świat
Śr. czas:
60 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
20.08.2021
Europa:
20.08.2021
Polska:
20.08.2021

Poradnik Ghost of Tsushima Director's Cut

Ghost of Tsushima Wyspa Iki (Iki Island) - poradnik do DLC. Fabuła, aktywności, walka, mapa, porady, pytania
Mateusz Wróbel

Mateusz Wróbel

Ghost of Tsushima Wyspa Iki (Iki Island) - poradnik do DLC. Fabuła, aktywności, walka, mapa, porady, pytania
PS5 PS4

Recenzja redakcji

Ghost of Tsushima
Maciej Zabłocki

Maciej Zabłocki

9.0
Ghost of Tsushima - recenzja wersji na PC. Nixxes znowu dostarczyło świetny port, niczego tu nie brakuje
PS5 PC PS4
Pokaż kolejne recenzje

Ghost of Tsushima Director's Cut - opis gry

Ghost of Tsushima Director’s Cut to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Sucker Punch i wydana przez Sony Interactive Entertainment. Tytuł ukazał się na konsolach PS4, PS5 oraz na PC. Był on wzbogaconą o dodatkową zawartość nową wersją Ghost of Tsushima.

Fabuła - Ghost of Tsushima Director’s Cut

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja gry rozgrywa się w latach 70. XIII wieku na japońskiej wyspie Cuszima. Trwa właśnie pierwsza inwazja Mongołów na Japonię. Najeźdźca, dysponujący uzbrojeniem nieznanym miejscowym, dokonuje szybkich postępów, pozostawiając po sobie spaloną ziemię i stosy trupów. Głównym bohaterem jest Jin Sakai, jeden z ostatnich samurajów, którego klan został niemal całkowicie wytrzebiony. Jin zdaje sobie sprawę, że honorowy samurajski kodeks jest anachronizmem w obliczu mongolskiego zagrożenia. Postanawia on więc stać się Duchem - przyjąć styl zabójcy eliminujący wrogów z zaskoczenia. Tym sposobem chce on włożyć kij w szprychy ofensywie wroga i w dalszej perspektywie uniemożliwić mu zdobycie Japonii.

Rozgrywka - Ghost of Tsushima Director’s Cut

Produkcja Sucker Punch to gra action-adventure stawiająca duży nacisk na skradanie. Podczas zmagań eksplorujemy otwarty świat, wspomnianą wyspę Cuszima, po której możemy swobodnie podróżować w poszukiwaniu miejsc, gdzie natknąć można się na questy i różne inne rzeczy. Nie ma tu wprawdzie możliwości błyskawicznego przemieszczania się pomiędzy lokacjami, ale podróż da się przyspieszyć, jeśli skorzystamy z konia.

Walka odgrywa oczywiście w Ghost of Tsushima ważną rolę. Walczyć z Mongołami możemy oko w oko, co jednak nie zawsze jest zalecaną opcją (zwłaszcza gdy przeciwnicy mają przewagę liczebną), ale częściej lepszą strategią są ciche zabójstwa. Oprócz samurajskiej katany Jin dysponuje także różnymi innymi broniami i gadżetami, które przydają w trakcie wykonywania zadań, jak linka z hakiem pozwalająca dostać się na dachy budynków, petardy odciągające uwagę strażników czy bomby dymne.

Gra inspiruje się klasycznym kinem samurajskim z lat 50. I 60., np. filmami Akiry Kurosawy. By oddać im hołd, twórcy oddali do dyspozycji graczy czarno-biały filtr.

Nowości - Ghost of Tsushima Director’s Cut

Wersja Director’s Cut oferuje dodatkową zawartość udostępnioną po premierze pierwowzoru. Jest to między innymi tryb multiplayer Ghost of Tsushima: Legends i fabularne rozszerzenie, którego akcja rozgrywa się na wyspie Iki (również zaatakowanej przez Mongołów). Pomniejsze nowości to kolejne techniki, minigry, rodzaje przeciwników itd.

W przypadku wersji na PS5 poprawiono również oprawę graficzną i zaimplementowano funkcje robiące użytek z kontrolera DualSense.

Wideo - Ghost of Tsushima Director's Cut

Komentarze (35)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper