UFO: Enemy Unknown

UFO: Enemy Unknown

8,6
46 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.0
PSone 7.3
AMIGA 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Mythos Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
1994
Europa:
1994
Polska:
1994
Producent:
Mythos Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
1994
Europa:
1994
Polska:
1994

UFO: Enemy Unknown - opis gry

UFO: Enemy Unknown to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez Mythos Games i wydana przez Microprose. Tytuł ukazał się między innymi na PC, Amigę i PlayStation, zdobywając duże uznanie graczy i odnosząc komercyjny sukces.

Jest rok 1998. Na świecie daje się zaobserwować coraz większą liczbę niezidentyfikowanych obiektów latających, które porywają i atakują ludzi. Rządy postanawiają temu zaradzić organizując w Genewie spotkanie na szczycie. W jego wyniku do życia zostaje powołana organizacja o nazwie Extraterrestrial Combat Unit (X-COM), której celem jest walka z pozaziemskimi przybyszami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka polega na zarządzaniu wspomnianą organizacją. Możemy ją [rozgrywkę] podzielić na dwie części - Geoscape i Battlescape. W tym pierwszym przypadku widzimy przed sobą wizerunek kuli ziemskiej, a na niej zaznaczone jednostki wroga, miasta oraz bazy. Z tego poziomu możemy wysłać własne siły celem odparcia nieprzyjaciela albo przechwycić jego pojazdy. Nie bez znaczenia jest też praca badawczo-rozwojowa (ziemska technologia początkowo nie ma większych szans w starciu z pozaziemską zaawansowaną cywilizacją), a także dbanie o budżet - bez pieniędzy mamy bowiem skrępowane ręce, a proza codziennej działalności wymaga opłacenia pracowników, uzupełnienia zapasów itd.

Zarabiać pieniądze można na dwa sposoby - wyprzedając niepotrzebne graty, albo otrzymując dotacje od rządów. To drugie źródło dochodów wiąże się jednak z pewnymi wymaganiami. X-COM musi bowiem działać efektywnie. Jeśli nasza działalność nie będzie przynosić owoców, kasa zacznie wysychać, a w skrajnym przypadku rządy mogą zawrzeć sojusz z kosmitami.

Battlescape, drugi aspekt rozgrywki, to bitwy. Te, jak wspomnieliśmy, mają turowy charakter. Arenę działań obserwujemy z kamery zawieszonej nad miejscem akcji. Nasze zadanie polega przeważnie na eksterminacji obcych, jednak istotne znaczenie ma również przejmowanie ich własności, co pozwala rozwinąć ziemską technologię. Przebieg batalii regulują tzw. Turn Units - od ich ilości zależy, ile czynności w trakcie jednej kolejki będzie mogła wykonać konkretna jednostka.

Wideo - UFO: Enemy Unknown

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper