Death Stranding - opis gry
Death Stranding to gra akcji wyprodukowana przez studio Kojima Productions i wydana przez Sony Interactive Entertainment. Tytuł ukazał się na PlayStation 4 i PC. Funkcję reżysera pełnił przy nim Hideo Kojima, twórca serii Metal Gear Solid.
Fabuła
Akcja Death Stranding rozgrywa się w przyszłości. Po tajemniczej eksplozji na Ziemi dochodzi do serii niewyjaśnionych, nadprzyrodzonych incydentów: spada deszcz doprowadzający do przyspieszonego starzenia się żywych organizmów, ludność terroryzują niewidzialne stwory itd. W tej rzeczywistości cywilizacja podupada, a niedobitki ludzkości tworzą zamknięte enklawy, odgradzając się od świata zewnętrznego. Głównym bohaterem gry jest Sam Porter Bridges, grany przez Normana Reedusa kurier czasów postapokaliptycznych, którego zadanie polega na tym, by zbudować metaforyczne mosty między ostatnimi bastionami ludzkości.
Oprócz Reedusa w grze pojawiają się także inne znane osobistości, które użyczyły swoich wizerunków bohaterom: Mads Mikkelsen, Léa Seydoux, Lindsay Wagner, Nicholas Winding Refn, Guillermo del Toro czy Tommie Earl Jenkins.
Rozgrywka
Death Stranding to, jak mówił Kojima, nowy rodzaj gier akcji. Podczas zmagań przejmujemy kontrolę nad wspomnianym Samem, którego zadaniem jest dostarczać przesyłki. Wydarzenia śledzimy z perspektywy trzeciej, czasami pierwszej osoby, a nasz podopieczny przemierza niebezpieczny świat korzystając z wymyślnych gadżetów, które umożliwiają radzenie sobie z trudnościami. Twórcy przygotowali zróżnicowane lokacje: łąki, przykryte śniegiem pasma górskie, zniszczone miasta, pustkowia itd. W niektórych przypadkach możemy korzystać z pojazdów, aby przyspieszyć podróż, a także odcisnąć piętno na świecie - dokonać w nim zmian, które będą stałe.
Sam może oczywiście walczyć z napotkanymi przeciwnikami, w czym pomagają rozmaite bronie oraz możliwość walki wręcz (można się też skradać, jeśli chcemy uniknąć walki). Ważną częścią rozgrywki jest nawiązywanie transowego połączenia z niemowlakiem zamkniętym w pojemniku (Bridge baby), co także bywa niezbędne w niektórych (gorących) sytuacjach.
W grze nie ma też klasycznego Game Over. W razie wpadki przenosimy się zamiast tego do alternatywnej rzeczywistości, gdzie mamy okazję odzyskać utracone przedmioty. Perspektywa ulega wówczas zmianie, a my śledzimy rozgrywkę z oczu bohatera.
Komentarze (117)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych