Warhammer 40,000: Dawn of War II

Warhammer 40,000: Dawn of War II

8,1
23 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Relic Entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   RTS
Śr. czas:
30 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
18.02.2009
Europa:
19.02.2009
Polska:
20.02.2009
Producent:
Relic Entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   RTS
Śr. czas:
30 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
18.02.2009
Europa:
19.02.2009
Polska:
20.02.2009

Warhammer 40,000: Dawn of War II - opis gry

Warhammer 40,000: Dawn of War II to strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG oraz gry taktycznej wyprodukowana przez Relic Entertainment i wydana przez THQ Inc. 18 lutego 2009 roku jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. W Polsce, dzięki CD Projekt, produkcja pojawiła się dwa dni później. 

29 września 2016 roku, dzięki Feral Interactive, pojawiły się porty na Macintosha oraz Linuxa.

Dalsza część tekstu pod wideo

Produkcja korzysta ze zmodernizowanej wersji silnika Essence, określonego tutaj jako Essence Engine 2.0, znanego m. in. z serii Company of Heroes. Dzięki temu deweloper mógł sobie pozwolić m. in. na zaaplikowanie DirectX 10 oraz destrukcji otoczenia. Fabularnie natomiast jest to kontynuacja wydanego w 2004 roku Warhammer 40,000: Dawn of War.

W produkcji gracz wciela się z bezimiennego Dowódcę Zakonnego Kosmicznych Marines ze znanego z poprzednich odsłon zakonu Krwawych Kruków, który zostaje wysłany na jeden z układów rekrutujących potężnych wojowników tej frakcji, gdzie dochodzi do nagłego ataku ze strony Orków. Po krótkim czasie pojawia się zagrożenie ze strony dużo potężniejszej rasy pożerającej światy. Nasz bohater za wszelką cenę nie może dopuścić do utraty ważnych dla frakcji planet i musi odeprzeć to potężne zagrożenie.

Mechanika rozgrywki względem poprzednich odsłon serii przeszła kilka poważnych zmian, ponieważ zamiast rozbudowywać bazę i tworzyć armię gracz dostaje do dyspozycji Dowódcę Zakonnego oraz do 3 wybranych oddziałów składających się z określonego bohatera oraz do 4 pomocników. Każda taka drużyna za wykonywanie zadań oraz eliminację wrogów awansuje na wyższy poziom, co pozwala na podniesienie statystyk lub/i otrzymanie unikatowych umiejętności, a ponadto dostaje coraz potężniejsze bronie. Dodatkowo bossowie są tu dość częstym widokiem, a przejmowane budynki pozwalają jedynie na otrzymanie premii oraz uzupełnianie strat. Poza kampanią gracz może zagrać także przy wykorzystaniu sieci w pojedynek albo w tzw. tryb Ostatniego Bastionu. 

Produkcja zyskała bardzo przychylne noty ze strony recenzentów na średnim poziomie 85 procent. Chwalili oni głównie mechanikę rozgrywki - będącą tym razem mieszanką RTS-a i RPG-a - a krytyka dotyczyła głównie misji pobocznych. Warhammer 40,000: Dawn of War II doczekał się dwóch rozszerzeń - Chaos Rising oraz Retribution, a jakiś czas później rynek ujrzała edycja kompletna.

Wideo - Warhammer 40,000: Dawn of War II

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper