40 Winks - opis gry
40 Winks to trójwymiarowa platformówka wyprodukowana przez Eurocom i wydana przez GT Interactive. Gra ukazała się pierwotnie w 1999 roku na PlayStation, a po 20 latach trafiła także na PC i Nintendo 64.
W produkcji Eurocom gracz przejmuje kontrolę nad Ruffem i Tumble, rodzeństwem, które stara się odbić z rąk niejakiego Nitekapa tytułowe 40 “Winksów”, małych, białych stworków tworzących marzenia senne. Ich przeciwieństwem są zielone Hoodwinks odpowiedzialne za koszmary.
Ruff i Tumble poruszają się po trójwymiarowych lokacjach, zmagając się z duchami, goblinami i innymi potworami. Akcja ma miejsce w świecie tworzonym ze snów (tych mniej przyjemnych ma się rozumieć) i podróżując po nim musimy go dokładnie przeczesywać w poszukiwaniu wspomnianych zgub. Jak przystało na platformówkę, w trakcie rozgrywki kolekcjonujemy różne znajdźki. W tym przypadku są to żetony w kształcie księżyca lub litery Z, które chronią bohaterów przed wybudzeniem. Strukturę gry oparto na światach, a te dzielą się z kolei na pomniejsze (trzy) poziomy. Odwiedzimy zatem jaskinię piratów, grobowiec, nawiedzony dom a nawet księżyc. Oprócz szukania Winksów musimy także zbierać klucze potrzebne do odblokowania walki z bossem - tych za każdym razem jest dwanaście. Twórcy nie omieszkali ponadto dodać kilku minigier.
Podopieczni gracza nie są oczywiście bezbronni. Ruff zadaje przeciwnikom razy świeczką, a Tumble okłada ich pluszowym misiem. Oboje mają także do dyspozycji kostiumy (np. człowiek prehistoryczny, superbohater, ninja), które dają im dostęp do nowych umiejętności.
W momencie premiery grę reklamowano jako konkurenta Super Mario 64, ale -- mając na względzie dość przeciętne oceny -- były to raczej puste przechwałki ze strony wydawcy. 40 Winks krytykowano zwłaszcza za monotonię rozgrywki i niezbyt ciekawy projekt poziomów. Na plus zaliczano grafikę.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych