A.O.T. 2 - opis gry
A.O.T. 2 to gra akcji na podstawie popularnej mangi/anime Attack on Titan wyprodukowana przez studio Omega Force i wydane przez Koei Tecmo. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation Vita (tylko Japonia), Xbox One i Nintendo Switch. Był on sequelem A.O.T.: Wings of Freedom.
Gra jest bezpośrednią kontynuacją A.O.T.: Wings of Freedom, skupiając się na wydarzeniach przedstawionych w drugim sezonie anime. Słowem, A.O.T. 2 to dalszy ciąg przygód Erena Jaegera i jego towarzyszy broni. Ogólnie rzecz biorąc Attack on Titan opowiada historię zmagań z wielkimi, humanoidalnymi istotami zwanymi tytanami, których egzystencja sprowadza się do pożerania ludzi. Ludzie ukrywali się za wysokimi murami swoich miast żyjąc we względnym bezpieczeństwie, lecz czas ten dobiega końca wraz z pojawieniem się wyjątkowo wielkiego tytana, który niszczy wrota oddzielające ludzkość od śmiertelnego niebezpieczeństwa.
Rozgrywka bazuje na podobnych rozwiązaniach co pierwowzór, choć twórcy dodali też kilka nowych patentów. Przede wszystkim skupiamy się na szlachtowaniu tytanów, do czego używamy specjalnego urządzenia zwanego Three Dimensional Maneuver Gear, które pozwala błyskawicznie poruszać się walczącym w dowolnym kierunku (także gdy jesteśmy w powietrzu, choć w takich przypadkach potrzebujemy jakiegoś punktu zaczepienia). Ma to ogromne znaczenie, ponieważ, po pierwsze, wielu przeciwników jest od nas znacznie większych, a po drugie, jedynym słabym punktem tytanów jest ich kark. Jeśli nie zaatakujemy karku, rany przeciwników będą się regenerować. Nowością jest Alert Level. Jego poziom u przeciwnika rośnie wraz ze świadomością naszej obecności. Jeżeli dojdzie on do maksimum, tytan zacznie być wyjątkowo agresywny.
Rozgrywka podzielona jest na misje, które kręcą się wokół kilku schematów. Wraz z postępami otrzymujemy doświadczenie pozwalające rozwijać zdolności podopiecznych. Ich potencjał można też zwiększać ekwipunkiem (w A.O.T. 2 pojawia się wiele nowych rodzajów broni).
Nową atrakcją jest Daily Life Part, do której dostęp mamy w przerwie między misjami. Pozwala ona rozwijać relacje między postaciami. W grze zaimplementowano nawet wskaźnik mierzący zażyłość naszych stosunków z innymi. Jego poziom można zwiększyć inicjując rozmowy, wręczając prezenty czy pamiętając o urodzinach.
A.O.T. 2, podobnie jak pierwowzór, oferuje tryb multiplayer (nowością jest możliwość wspólnego przechodzenia fabuły). Do tego dochodzi też opcja, dzięki której można się wymieniać przedmiotami.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych