AI: The Somnium Files

AI: The Somnium Files

8,2
13 oceny

Ocena wg platformy:

NS 8.0
PC 8.5
PS4 8.8
XONE 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Spike Chunsoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Śr. czas:
29 godzin
Premiery
Świat:
20.09.2019
Europa:
20.09.2019
Producent:
Spike Chunsoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Śr. czas:
29 godzin
Premiery
Świat:
20.09.2019
Europa:
20.09.2019

AI: The Somnium Files - opis gry

AI: The Somnium Files to gra przygodowa wyprodukowana przez Spike Chunsoft i wydana w Europie przez Numskull Games. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Przy jego tworzeniu brał udział Kotaro Uchikoshi, twórca m.in. trylogii Zero Escape.

Fabuła - AI: The Somnium Files

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja AI: The Somnium Files rozgrywa się w Tokyo w niedalekiej przyszłości. Głównym bohaterem gry jest detektyw Kaname Date ze specjalnego oddziału Advanced Brain Investigation Section (ABIS). Zadaniem Date jest rozwikłać sprawę seryjnego mordercy, który pozbawia swoje ofiary lewego oka. Date, tak na marginesie, także stracił swoje oko sześć lat wcześniej i dziś zamiast niego posiada sztuczne oko wyposażone w jednostkę AI "Aiba" pomagającą mu w dochodzeniach. 

Rozgrywka - AI: The Somnium Files

Rozgrywka produkcji Spike Chunsoft dzieli się na dwie części: śledztwo i tzw. śnienie (somnium). Śledztwo jest dość standardowe. W jego trakcie odwiedzamy miejsca kluczowe dla danej sprawy i próbujemy znaleźć ślady mogące nas naprowadzić na właściwy trop. Przydaje się wówczas sztuczne oko Date posiadające szereg przydatnych funkcji: przybliżanie, prześwietlanie itd. 

Podczas śnienia odwiedzamy natomiast wspomnienia osób (służy do tego urządzenie nazywane Psync Device), które nie chcą lub nie mogą udzielić nam kluczowych informacji. Światy, do jakich wówczas trafiamy (przejmujemy wtedy kontrolę nad Aibą), powstały z elementów podświadomości poszczególnych NPC-ów. Nie brakuje w nich łamigłówek, których rozwiązanie pozwoli np. znieść blokadę mentalną. Jest tylko jeden szkopuł: wizyta w podświadomości nie może trwać dłużej niż sześć minut.

Gra posiada nieliniową strukturę, co oznacza, że decyzje podejmowane przez nas w trakcie rozgrywki rzutują na bieg opowieści. Poza głównym wątkiem istnieją także inne aktywności, jak zadania poboczne wydłużające żywotność zabawy.

Co warto dodać, oprócz Uchikoshiego inną znaną osobą biorącą udział w pracach nad grą jest rysownik Yusuke Kozaki (seria Fire Emblem, No More Heroes).

Wideo - AI: The Somnium Files

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper