Age of Empires I - opis gry
Age of Empires I (pierwotnie Age of Empires, a w fazie roboczej jako Dawn of Man) to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Ensemble Studios i wydana przez Microsoft Studios 30 września 1997 roku - w lipcu 1999 w USA, dzięki MacSoft, ukazała się wersja na Macintosha. Na terenie Polski, gdzie wydawcą był APN Promise, produkcja pojawiła się 31 października 1997 roku. Jest to pierwsza komercyjnie wydana gra studia.
Produkcja umiejscowiona jest w czasach starożytnych, a gracz może pokierować jedną z 12 dostępnych cywilizacji. Mechanika rozgrywki opiera się na jej udoskonalaniu, a gracz wykorzystując wieśniaków zbiera zasoby, dzięki czemu może się rozwijać oraz budować armię zdolną do pokonania przeciwnika. Istotną sprawą jest znalezienie balansu między rozwojem militarnym a technologicznym by nie być łatwym celem dla wroga - obecnie albo w przyszłości. W ramach rozwoju technologicznego występuje także tzw. cud - gdy gracz go zbuduje i utrzyma przez określony czas, wygra.
Produkcja pozwala przetestować tą mechanikę na 3 sposoby - w rozgrywce sieciowej do 8 osób, scenariuszu na wybranej mapie albo kampanii. W ramach kampanii - na którą składają się uszeregowane scenariusze z różnymi celami - gracz może pokierować Grekami, Japończykami, Babilończykami i Egipcjanami.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony graczy, a średnie na portalach zbierających oceny gier wahały się w okolicach 85 procent. Chwalono m. in. mechanikę rozgrywki, wygląd jednostek, a krytyka dotyczyła problematycznego SI jednostek oraz braku kolejkowania przy rekrutowaniu jednostek, co w łatkach oraz dodatku The Rise of Rome zostało naprawione.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych