Age of Empires III - opis gry
Age of Empires III to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Ensemble Studios i wydana przez Microsoft Studios 18 października 2005 w USA, 4 listopada 2005 w Europie na PC z systemem Windows oraz 24 listopada 2006 - dzięki MacSoft - na Macintosha, a później także na N-Gage, Windows Mobile i BlackBerry. Wersja na Windowsa w Polsce, dzięki CD Projekt, ukazała się 1 grudnia 2005 roku.
W ramach Age of Empires III twórcy wprowadzili dwie istotne zmiany - Metropolie, które mogą przysyłać dostępne wsparcie oraz usunięcie konieczności donoszenia przez wieśniaków produktów do określonego miejsca w celu przyrostu w skarbcu. Trzecia odsłona serii korzysta ze znanego z Age of Mythology Bang! Engine, dzięki czemu prezentuje ładną jak na rok wydania oprawę graficzną z można zapoznać się w rozgrywce dla pojedynczego gracza (kampania, scenariusz) albo z innymi przy pomocy Internetu.
W tej odsłonie gracz wciela się w jedną z ośmiu dostępnych cywilizacji z okresu XVI - XIX wieku, a akcja rozgrywa się na terenie dzisiejszych Stanów Zjednoczonych oraz na terenie Malty. Kampania toczy się wokół historii Morgana Blacka oraz dalszych członków jego rodziny związaną z Zakonem św. Jerzego oraz inwazją Ottomanów na ich terytorium - są to połączone filmikami scenariusze. Rozgrywka opiera się o modyfikację znanego z poprzednich odsłon serii modelu rozgrywki, czyli zbieramy surowce i rozwijamy cywilizację.
Trzecia odsłona serii Age of Empires zdobyła szerokie uznanie wśród krytyków zdobywając średnie na poziomie 81% oraz tytuł najlepszej strategii czasu rzeczywistego w 2005 roku. Recenzenci chwalili m. in. grafikę, oprawę dźwiękową oraz jakość wykonania, a krytyka dotyczyła głównie trybu dla pojedynczego gracza. Do maja 2008 sprzedano 2 miliony egzemplarzy. Gra doczekała się także dwóch rozszerzeń: The WarChiefs oraz The Asian Dynasties, a jakiś czas później rynek ujrzała Age of Empires III: Complete Collection oraz Gold Edition.
Age of Empires III to ostatnia główna odsłona serii wyprodukowana przez Ensemble Studios - w 2009 roku, w okolicach premiery Halo Wars, studio zostało zamknięte.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych