Angry Birds
Producent:
Rovio
Wersja językowa:
angielska
Gatunek:
Zręcznościowa
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
03.01.2011
Europa:
04.01.2011
Producent:
Rovio
Wersja językowa:
angielska
Gatunek:
Zręcznościowa
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
03.01.2011
Europa:
04.01.2011
Angry Birds to prosty zręcznościowy tytuł, stworzony w 2009 roku przez Rovio Entertainmen. Pierwotnie gra została zaprojektowana wyłącznie jako produkcja dla smartfonów z systemem operacyjnym iOS. Ogromna popularność Angry Birds spowodowała jednak, że tytuł trafił również na inne systemy operacyjne (m.in. Android, Symbian) oraz na konsole - Xbox 360, PSP i PS3.
Rozgrywka w Angry Birds sprowadza się do prób zabicia wrogich prosiaków położonych na prawej krawędzi planszy. Gracz musi właściwie wycelować katapultą-procą, z której miotane są tytułowe "wściekłe ptaki". Każdy ze zwierzaków-pocisków wykazuje się innymi cechami specjalnym, np. przebijając struktury ochronne świń lub inicjując lot koszący w jednej linii. Trudność rozgrywki w Angry Birds polega na ograniczonej ilości ptaków dostępnych w każdym z etapów. Gracz musi przykładowo zniszczyć grupę 10 wieprzków zaledwie 3 strzałami. Trzeba w związku z tym wykazywać się logicznym myśleniem, starając się celować w podpory i filary "bunkrów", w których skrywają się oponenci. Przeciwnicy nie mogą się poruszać po planszy - ich pozycja jest na stałe ustalona przez deweloperów na początku każdego etapu.
Fabuła Angry Birds jest bardzo prosta - świnie porwały tytułowym ptakom jajka. Teraz skrzydlate stwory muszą odebrać ukradzione przedmioty. Produkcja Angry Birds rozpoczęła się w 2009 roku. Twórcy zainspirowali się wiadomościami o "świńskiej grypie" i wybrali na przeciwników ptaków wieprze. Gra po premierze w 2009 roku bardzo szybko osięgnęła pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży gier na App Store. Po roku od premiery rozeszło się ponad 12 mln kopii gry. Koszt stworzenia Angry Birds określono na ok. 100 tysięcy euro.
Gra została ciepło przyjęta przez recenzentów - szczególnie w wersji na smartfony. Trochę gorzej poszło konwersjom na stacjonarne konsole. W wersji na X360 i PS3 niedopracowano oprawy wizualnej - grafika wygląda w nich jak podciągnięta do wyższej rozdzielczości oprawa z edycji smartfonowej.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych