Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata - opis gry
Anno 1602: Creation of New World, wydane w Polsce jako Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata, to strategia autorstwa Max Design wydana przez Sunflowers Interactive w kwietniu 1998 roku na Windowsa. Na terenie Polski, dzięki CD Projekt, tytuł zadebiutował w grudniu 1998 roku - później gra doczekała się reedycji od pierwszego dystrybutora (nowa eXtra Klasyka) oraz od Axel Springer Polska (Komputer Świat GRY #2/2006, Play #5/2006).
Tytuł jest pierwszą odsłoną serii strategii, gdzie gracz wciela się w zarządcę osadzonej na wyspie kolonii - w tej produkcji czas gry osadzono w XVII wieku (dokładnie 1602 rok). Po otrzymaniu wspomnianego miejsca należy go następnie rozwinąć na drodze odpowiedniego zarządzania zasobami, dyplomacji czy badania nieznanych terenów. W ramach rozgrywki istnieje także możliwość starć, choć te nie są tak istotnym elementem gry jak ekonomia. Niemniej w ramach projektu gry twórcy starali się zaimplementować ideę uczącej się sztucznej inteligencji - to w późniejszych etapach gry może wpływać na poziom trudności.
Polskie wydanie miało pełną polską wersję językową - z powodu konstrukcji gry jest to lektor w którego to wcielił się Jan Piechociński (inne role to m. in. Wrota Baldura, Airline Tycoon). Nagranie 20 stron tekstu zajęło 3,5 godziny, a koordynatorem tego projektu był Marcin Iwiński. Wersja ta trafiła do tłoczni 11 grudnia 1998 roku, dzień po polskiej premierze The Settlers III i Half-Life.
Produkcja zapoczątkowała także nietypowy zwyczaj, że suma cyfr w nazwie wynosi 9 - dotyczy to głównych odsłon/spin-offów, choć jedynie wtedy, gdy w wydaniu są liczby. A te nie zawsze muszą się pojawiać (np. Anno History Collection).
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych