Aquanaut's Holiday - opis gry
Aquanaut's Holiday jest osadzoną pod wodą grą przygodową, wydaną w czerwc 1995 r. na konsolę PlayStation. Za developing odpowiadało studio Artdink, a za wydanie firmy Artdink (Japonia), SCEA (Ameryka Płn.) oraz SCEE (Europa).
W grze wcielamy się w osobę nurka głębinowego (jego imię możemy ustalić na początku), obsługującego batyskaf na dnie morza w niesprecyzowanym regionie. Naszym głównym celem jest powolna odbudowa rafy koralowej pokrywającej niegdyś to miejsce, a dokonamy tego tylko poprzez systematyczną eksplorację okolic naszej podwodnej bazy. Im więcej czasu spędzamy na pływaniu, tym więcej surowców koniecznych do odnowy rafy zyskujemy, a w miarę postępów w restoracji okoliczne wody zapełniają się nie tylko nowymi rodzajami podwodnych roślin, ale także nowymi gatunkami tropikalnych ryb (w tym także krabów, ośmiornic i wielorybów). Zapuszczając się w dalsze zakątki laguny natrafić będziemy mogli także na cykliczne, układające się w podkład muzyczny dźwięki. Jeżeli za pomocą przyrządów nawigacyjnych i sonaru postanowimy je śledzić, natrafimy na jeden z niezwykłych obiektów i formacji (np. lewitujący fragment skały, kryształ w kształcie oka czy piramidy).
Po każdorazowym powrocie do bazy mamy dostęp do trzech jej funkcji. W Reef Build zużyjemy nagromadzone podczas zwiedzania surowce do budowy rafy koralowej (możliwe jest usuwanie już postawionych segmentów celem ich ponownego odzyskania. Z Point View przejrzymy wszystkie pozostawione przez nas sondy, w razie konieczności będziemy mogli też błyskawicznie powrócić do ich lokalizacji. System pozwoli nam z kolei zapisać stan gry, załadować go bądź wyjść z gry.
Aquanaut's Holiday doczekało się w późniejszych latach kontynuacji, wydawanych na kolejne konsole Sony. Ostatnia z nich, Aquanaut's Holiday: Hidden Memories, zawitała na PlayStation 3 w listopadzie 2008 r.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych