Ash of Gods: Redemption - opis gry
Ash of Gods: Redemption to strategia turowa wyprodukowana przez studio AurumDust i wydana przez Buka Entertainment. Tytuł ukazał się pierwotnie na komputerach, a później trafił też na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
Akcja Ash of Gods: Redemption rozgrywa się w fantastycznym świecie o nazwie Terminus, w którym po siedmiuset latach pokoju rozpoczyna się zamęt, a to z powodu wydarzenia zwanego Żniwami, które może zwiastować koniec cywilizacji. Opowieść skupia się na trzech bohaterach początkowo niemających ze sobą nic wspólnego. Jest to Thorn Brenin, były kapitan gwardii królewskiej, zielarz Hoper Rouley (w rzeczywistości posiadający jednak inną tożsamość, którą ukrywa przed innymi) oraz zabójca Lo Pheng. Autorem scenariusza był rosyjski pisarz polskiego pochodzenia Siergiej Malicki.
Produkcja AurumDust żywo przypomina serię Banner Saga, zarówno pod względem stylu graficznego, jak i rozgrywki. Ash of Gods to strategia turowa przypominająca gry pokroju Final Fantasy Tactics czy Tactics Ogre, gdzie bitwy rozgrywają się na mapach pokrytych kwadratowymi, po których przemieszczają się jednostki nasze i naszego przeciwnika. Każda z wymienionych powyżej postaci dysponuje własnymi zdolnościami, a w trakcie ich ‘kampanii’ dołączają do niej także inni. W kontekście systemu warto także wspomnieć o takich patentach jak możliwość poświęcania własnej energii, by zadać większe obrażenia, o kartach pozwalających korzystać z potężnych zaklęć, których można jednak używać tylko raz podczas bitwy, oraz o permadeath, mechanice sprawiającej, że poległa na polu bitwy postać przepada na dobre.
Pomiędzy bitwami oglądamy cutscenki, które pchają naprzód główny wątek. Fabuła posiada nieliniową strukturę, co oznacza, że nasze działania i podejmowane decyzje rzutują na bieg wydarzeń.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych