Asura's Wrath - opis gry
Asura’s Wrath jest nietypową grą akcji z elementami beat’em up wyprodukowaną przez japońskie studio CyberConnect2 i wydaną przez Capcom w lutym 2012 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Gra otrzymała ocenę bliską maksymalnej w renomowanym japońskim magazynie Famitsu.
Świat AW stanowi ciekawe połączenie orientalnej mitologii i science-fiction. Historia rozpoczyna się od konfliktu rasy bółbogów z ciemną stroną mocy Gai, określaną mianem Gohma. Potrafi ona przyjmować różne kształy, a jej ostateczną formą jest Gohma Viltra, cyklicznie niszcząca istniejącą na plenecie cywilizację. Gracz rozpoczyna przygodę w momencie starcia głównych bóstw z Gohma Viltra, które kończy się poskromieniem sił mroku - i jednocześnie intrygą, w wyniku której główny bohater, tytułowy Asura, zamiast za bohatera zostaje uznany za największego zdrajcę. Utrata najbliższych powoduje, że protagonista uwalnia w sobie niespotykane pokłady gniewu, dzięki której wraca do życia po upływie 12 000 lat, pragnąc zemścić się na Siedmiu Bóstwach.
Produkcja CyberConnect2 swoją konstrukcją przypomina serial anime, którego każdy odcinek trwa kilkanadzisiąt minut, kończąć się napisem „ciąg dalszy nastąpi”. Gracz bierze udział w tej interaktywnej historii, ingerując w nią wówczas, gdy na ekranie wyświetlają się sekwencje Quick Time Events. Poza festiwalem QTE, Asura’s Wrath oferuje także momenty strzelaniny „na szynach” oraz proste starcia w zwarciu. W pierwszym przypadku gracz za zadanie ma strzelać do wszystkiego, co się rusza, a gra przypomina wówczas starsze tytuły w stylu Panzer Dragoon. Walcząc z grupą oponentów, połbóg wykorzystuje mocny i słaby atak oraz tryb Burst, po włączeniu którego wpada w furię, niszcząc wszystkich przeciwników w polu widzenia.
Asura’s Wrath posiada wyjątkowy styl, który deweloper osiągnął, łącząc ze sobą elementy mitologii z science-fiction. Oprócz oryginalnego designu zadbano także o wysoką jakość oprawy graficznej, którą stworzono w opraciu o silnik Unreal Engine 3. Audio stoi na bardzo wysokim poziomie, głównie za sprawą pompatycznej ścieżki dżwiękowej Chikayo Fukudy. Gracz może wybrać pomiędzy japońskim a angielskim dubbingiem.
Komentarze (32)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych