Atelier Arland Series Deluxe Pack - opis gry
Atelier Arland Series Deluxe Pack to składanka zawierająca trzy zremasterowane części serii Atelier tworzące tzw. trylogię Arland. Za produkcję odpowiadało studio Gust, a za wydanie Koei Tecmo. Kolekcja ukazała się na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Nintendo Switch.
Atelier Rorona: The Alchemist of Arland DX
Główną bohaterką produkcji Gust jest młoda dziewczyna, Rorolina Frixell, która para się alchemią. Na przestrzeni trzech lat ukazanych w grze będzie się ona zmagać z różnymi zadaniami, by utrzymać swoją pracownię i pozostać w królestwie Arland.
Główny wątek fabularny składa się z dwunastu zadań i na zrealizowanie każdego z nich mamy trzy miesiące. Jeśli nie podołamy, zostajemy zmuszeni zaczynać od ostatniego momentu, w którym zapisaliśmy stan gry. Narrację posuwają do przodu scenki dialogowe przywodzące na myśli “interaktywne nowele”, a wszystkich scenariuszy jest na tyle dużo, że nie da się ich ogarnąć zaliczając przygodę tylko raz.
Rozgrywkę w Atelier Rorona można podzielić na cztery części: eksplorację, walkę, alchemię i wspomniane powyżej sekcje fabularne, podczas których wchodzimy w interakcję z mieszkańcami Arland. Po tytułowej krainie poruszamy się wybierając lokacje ze statycznej mapy, a na miejscu jesteśmy w stanie zagadywać do innych, zbierać przedmioty albo brać udział w pojedynkach. Co warte podkreślenia, przeciwnicy są widoczni w trakcie naszych eskapad, więc w razie czego możemy łatwo uniknąć starcia.
Atelier Rorona oferuje dość tradycyjny, turowy system walki. Postacie mogą atakować fizycznie, używać przedmiotów lub odpalać specjalne umiejętności. O stanie zdrowia podopiecznych (i oponentów) informują punkty HP. Utrata wszystkich nie kończy jednak zmagań. Zamiast tego jesteśmy odesłani do miasta.
Atelier Totori: The Adventurer of Arland DX
Główną bohaterką gry jest Totooria Helmold (w skrócie Totori), dziewczyna pochodząca z małej rybackiej wioski o nazwie Alanya. Jest ona początkującą adeptką alchemii (jej nauczycielką jest Rorona, bohaterka poprzedniej części serii), która pewnego dnia wyrusza w szeroki świat, by odnaleźć zaginioną matkę, swego czasu sławną podróżniczkę.
Gra, podobnie jak poprzednie części serii Atelier, skupia się przede wszystkim na tworzeniu przedmiotów. Totori podróżuje po świecie mając do dyspozycji mapę Arland, na której początkowo zaznaczonych jest niewiele lokacji, ale z czasem ich liczba wzrasta. Pojedynki inicjuje się na dwa sposoby - na mapie są one losowe, natomiast podczas eksploracji rozpoczynają się po wpadnięciu na przeciwnika. W trakcie starcia nasi podopieczni i ich nieprzyjaciele porozstawiani są na kwadratowych polach, a ich pozycja, którą można zmienić, decyduje o takich kwestiach jak zasięg ataku. W walkach uczestniczą maksymalnie trzy postacie, przy czym Totori zawsze pozostaje w tylnym rzędzie i jako jedyna potrafi używać przedmiotów oraz tworzyć nowe za pomocą alchemicznej syntezy. Co do innych bohaterów - niektórych poznajemy podróżując po Arland, innych da się wynająć.
Postępy w grze czynimy przyjmując rozmaite zlecenia od NPC-ów, odkrywając nowe miejsca w Arland, a także rozwijając zdolności bojowe podopiecznych. Z czasem otrzymujemy nowe recepty pozwalające tworzyć lepsze przedmioty, a także License Points, punkty, które odkrywają kolejne lokacje na mapie świata.
Atelier Meruru: The Apprentice of Arland DX
Założenia nie uległy zmianie. W grze najważniejszą rolę pełni system alchemicznego syntezowania przedmiotów. Główna bohaterka musi zbierać odpowiednie składniki, które można później obrócić w znacznie potężniejsze przedmioty. Gra stanowi ostatnią część trylogii Arland - w związku z tym jest bezpośrednim sequelem Atelier Rorona: The Alchemist of Arland oraz Atelier Totori: The Adventurer of Arland. Tytuł opowiada o losach Meruru, księżniczki królestwa Arls, które położone jest na północy krainy Arland. Główna bohaterka postanawia pomóc swojemu ojcu w zwiększaniu bogactwa królestwa. Dziewczyna podejmuje się nauki alchemicznej sztuki i wyrusza w podróż, która ma sprawić, że znacznie podwyższy się jakość życia mieszkańców Arls.
Gameplay nie odstaje od tego, co znać możemy z poprzednich dwóch odsłon trylogii Arland (Rorona i Totori). Na eksplorowanych planszach można natknąć się na potworki. Po zetknięciu z przeciwnikiem przenoszeni jesteśmy na wydzieloną arenę starć, na której rozpoczyna się pojedynek w systemie turowym. Gracz informowany jest o kolejności wchodzenia kolejnych postaci w swoją turę ruchu. Ważne w trakcie potyczek jest odpowiednie wykorzystywanie wcześniej wytworzonych dzięki sztuce alchemicznej przedmiotów. Poza walkami najważniejsze jest wyszukiwanie odpowiednich składników do syntezowania nowych przedmiotów (co często jest konieczne, by pchnąć scenariusz do przodu).
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych